اعضای باند سارقان زورگیر که طعمه های خود را با چسب نوارپیچ می کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

سلامت نیوز: اعضای باند سارقان زورگیر که طعمه های خود را با چسب نوارپیچ می کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سوم اسفند سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشنیان یک دستگاه پراید سفید رنگ و زمانی که قصد داشته تا به عنوان مسافر از میدان آزادی به تهرانسر برود ، توسط این افراد مورد ضرب و شتم و سرقت کلیه وجوه نقد قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی هاشمیان ، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در حالی به عنوان مسافرسوار از میدان آزادی به مقصد تهرانسر سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم که یک مرد میانسال حدودا 50 ساله در صندلی جلو و دو نفر دیگر نیز در صندلی عقب نشسته بودند . زمانیکه قصد سوارشدن به ماشین را داشتم یکی از سرنشینان صندلی عقب ماشین که به ظاهر در حال صحبت کردن با تلفن همراه بود ، از ماشین پیاده و عنوان داشت که چند متر جلوتر پیاده می شود و به این بهانه من در وسط صندلی عقب نشستم . هنوز فاصله ای چند صد متری از میدان آزادی دور نشده بودیم که ناگهان راننده به سمت جاده مخصوص تغییر مسیر داد و دو سرنشین جوان صندلی عقب ، با تهدید چاقو و ضرب و شتم سر مرا به زیر صندلی فرو کرده و اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراهم کردند.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراهم ، سارقین اقدام به بستن دست ، پا و چشمانم با نوارچسب کرده و مرا در بیابان های غرب تهران رها کردند .

ششم فروردین، مأموران کلانتری شهریار در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی خود به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و در بازرسی از داخل خودرو موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به فرد دیگری شدند. با بررسی و استعلام صورت گرفته ، مأمورین کلانتری متوجه شدند که صاحب مدارک اقدام به طرح شکایت با موضوع "سرقت به شیوه زورگیری" کرده و پرونده وی در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است . بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اخذ دستور قضایی اقدام به انتقال متهم به این پایگاه کردند .

با انتقال متهم به نام علی 52 ساله به پایگاه پنجم و انجام مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و دست و پا و چشمان همگی آنها با نوارچسب بسته شده بود ، وی به عنوان یکی از سرنشینان خودرو سارقان مسافربرنما مورد شناسایی قرار گرفت .

متهم پس از شناسایی از سوی مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره زورگیری اعتراف و همدستان خود به نام های سعید 27 ساله ، مرتضی 28 ساله و حمید 26 ساله را نیز معرفی کرد .

با شناسایی مخفیگاه متهمان، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی به شهرستان های کرج و شهریار مراجعه و دو از متهمان به نام های سعید و مرتضی را در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری دستگیر و در تحقیقات تکمیلی متوجه شدند که آخرین متهم پرونده ( حمید ) ، از زمان دستگیری اولین متهم پرونده متواری شده است .

سرهنگ کارآگاه گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقیقات جهت دستگیری آخرین متهم این پرونده گفت :  با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت اموال ، تهدید و ضرب و شتم قرار گرفته و همچنین اعتراف صریح متهمان به دهها فقره "زورگیری در قالب مسافرکشی" ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند . به همین خاطر از کلیه شکات و مالباختگانی که در مناطق غرب به ویژه در محدوده میدان آزادی تهران مورد سرقت و زورگیری توسط سرنشینان خودروهای پراید و همچنین پژو RD قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha