عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بر اثر خشکسالی شهرستان فلاورجان که روزی سرسبزترین منطقه استان اصفهان بوده است، در حال تبدیل شدن به کویری خشک است که می طلبد مسئولان نسبت به حل این مشکل توجه ویژه داشته باشند.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بر اثر خشکسالی شهرستان فلاورجان که روزی سرسبزترین منطقه استان اصفهان بوده است، در حال تبدیل شدن به کویری خشک است که می طلبد مسئولان نسبت به حل این مشکل توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه مردم فلاورجان با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند، گفت: متاسفانه بر اثر خشکسالی قشر عظیمی از مردم فلاورجان بیکار شده اند و این بیکاری به حدی رسیده است که برخی از آنها به نان شبشان محتاج شده اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم فلاورجان قبل از انقلاب اسلامی هزینه آب مورد نیاز خود را پرداخت کرده اند و آن را خریداری کرده  اند، افزود: متاسفانه مسئولان بخشی از این آب را به ذوب آهن، مجتمع فولاد مبارکه و بخشی از آن را نیز به استان های دیگر برای مصرف آشامیدنی فروخته اند و بخشی از آن نیز در بالادست بی اندازه برداشت شد و این عوامل باعث شد تا مردم فلاورجان امروز از نظر آب آشامیدنی و کشاورزی با مشکلات جدی مواجه شوند.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد از مردم فلاورجان از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند که متاسفانه با بروز این خشکسالی بیکار شده اند به نوعی که اکثر آنها زیرپوشش سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار گرفته اند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مردم فلاورجان در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره مدافع نظام و رهبری بودند، تصریح کرد: مردم این شهرستان بیش از هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند که بیش  از 30 سردار رشید اسلام در بین شهدا حضور دارند، بیش از 12 هزار ایثارگر در شهرستان فلاورجان زندگی می کنند، بیش از دو هزار و 500 جانباز و 250 آزاده در این شهر زندگی می کنند ولی متاسفانه این سرمایه های عظیم امروز مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به خشکسالی زاینده رود در استان اصفهان، اضافه کرد: شهرستانی که روزی سرسبزترین شهرستان این استان محسوب می شد و حتی از شهر اصفهان برای تفریح به این منطقه سفر می کردند، امروز به کویری خشک تبدیل شده است و این یکی از مشکلات عمده و اساسی این منطقه محسوب می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مسئولان به فریاد مردم فلاورجان برسند، گفت: بارها به وزیر نیرو گفتیم که سهم آبی که متعلق به کشاورزان بوده است را به مجتمع فولاد می فروشید، بخشی از آن را به کشاورزان بازگردانید تا این کشاورزان بتوانند زنده بمانند ولی متاسفانه توجهی به این موضوع نشده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات عمده مردم این منطقه، بیکاری جوانان است، گفت: میانگین نرخ بیکاری در کشور بین 11 و 12 درصد است ولی میانگین نرخ بیکاری  در فلاورجان بیش از 25 درصد است و می طلبد که توجه ویژه ای به جوانان این منطقه صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha