یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 112967

وزارت بهداشت عربستان در اطلاعیه ای از حدود 180 مرگ در اثر ابتلا به ویروس بی درمان کرونا، عامل بیماری تنفسی مرس خبر داد.

سلامت نیوز: وزارت بهداشت عربستان در اطلاعیه ای از حدود 180 مرگ در اثر ابتلا به ویروس بی درمان کرونا، عامل بیماری تنفسی مرس خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت عربستان در اطلاعیه روز یکشنبه خود افزود: از ماه سپتامبر سال 2012 میلادی تاکنون 558 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند که 179 نفر از آنان جان باخته اند .

این وزارتخانه خاطر نشان کرد که اخیرا چهار نفر در ˈمدینه منورهˈ ، ˈمکه مکرمهˈ و ˈریاضˈ پایتخت عربستان به این ویروس مبتلا شده اند .

در حال حاضر درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن، تولید نشده است .

این خانواده ویروسی اولین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آنها ˈزوائد تاجˈ مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است .

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است ، اما از علایم اصلی این بیماری تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد . در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ، نارسایی حاد تنفسی ، اختلالات انعقادی ، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است .

کارشناسان توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست، به چشم ها، بینی و دهان دست نزد و از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کرد و در صورت ابتلا ، بیمار بهتر است در خانه بماند، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرد.

ویروس کرونا عامل بیماری مرس گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس ˈسارسˈ محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد. عربستان اصلی ترین مرکز شیوع و گسترش بیماری مرس معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha