پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11301

از زمانی كه مردم برای استحمام به خزینه می‌رفتند و با استفاده از صابونی‌كه از چربی حیوانی ساخته می‌شد، تن و بدن خود را می‌شستند، مدت زیادی می‌گذرد.

اكنون در همه خانه‌ها حمام وجود دارد از انواع و اقسام مواد پاك‌كننده برای شست وشوی بدن استفاده می‌شود.

هرچند تا چند سال پیش‌ازشامپو تنها برای شست‌وشوی سر استفاده می‌شد و اغلب صابون‌های قالبی برای شست‌وشوی بدن مورد مصرف قرار می‌گرفت اما در چند سال اخیر شامپو‌های مخصوص بدن هم مشتریان زیادی پیدا كرده و جای خود را در قفسه حمام منازل باز كرده‌است.

یكی از دلایل تمایل به استفاده از این شامپو‌ها سهولت مصرف آنها به دلیل مایع بودنشان است. البته هنوز هم خیلی‌ها به دلایل سلیقه‌ای مصرف این شامپو‌ها را نمی‌پسندند و همچنان از صابون‌های قالبی استفاده می‌كنند.

تمامی شامپوهای بدن دارای تركیب یكسان شامل یك نوع ماده شوینده و پاك كننده، نرم كننده و مرطوب كننده پوست و ماده معطر هستند .

اكثر آنها در تركیبات خود گلیسیرین و چربی های ضروری برای پوست را دارند و به همین دلیل كمتر از صابون‌های قالبی پوست را خشك می‌كنند.

البته درصد نرم‌كننده در برخی از انواع شامپو بدن بیشتر است و مصرف آن برای پوست‌های خشك مناسب‌تر به نظر می‌رسد. برحسب اینكه از چه نوع شامپو بدنی استفاده می‌كنید، انواع مناسب برای پوست خشك، پوست چرب و پوست های معمولی وجود دارد.

توجه داشته باشید كه اسانس‌ها و عطرهای مختلفی برای شامپوبدن وجود دارد كه براساس سلیقه افراد مورد انتخاب قرار می گیرند .

اما در صورتی كه پوست حساسی دارید از شامپو بدن بدون رایحه با PH خنثی استفاده كنید كه ملایم‌تر است و كمتر پوست را تحریك می‌كند.

برای انتخاب شامپو بدن می‌توان از اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی استفاده كرد و در صورت لزوم می‌توان از مسئول داروخانه كمك گرفت.

گفتنی است، اخیرا شامپو‌های بدن با خاصیت تسكین دهنده، لاغر كننده و لایه بردار هم  وارد بازار شده‌اند كه بسته به نوع نیاز می‌توان از آنها استفاده كرد.

همچنین با توجه به  اینكه رایحه درمانی به عنوان یك علم جدید پذیرفته شده است، انتخاب رایحه دلخواه برای شامپو بدن در حین استحمام، می‌تواند در تجدید روحیه موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha