عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اصلاح برخی مواد قانون حفاظت و احیای تالاب‌های کشور گفت: قرار است سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مدیریت یکپارچه و به هم پیوسته تالاب ‌های بحرانی را تهیه و در قالب یک برنامه ملی حفاظت، احیا و بهره ‌برداری پایدار از تالاب‌ های کشور تصویب کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اصلاح برخی مواد قانون حفاظت و احیای تالاب‌های کشور گفت: قرار است سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مدیریت یکپارچه و به هم پیوسته تالاب ‌های بحرانی را تهیه و در قالب یک برنامه ملی حفاظت، احیا و بهره ‌برداری پایدار از تالاب‌ های کشور تصویب کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عباس پاپی زاده نسبت به وضعیت تالاب های کشور هشدار دارد و افزود: وضعیت فعلی  تالاب ‌ها و دریاچه ‌های کشور مطلوب نیست که برای این موضوع نیازمند مدیریت یکپارچه در حوزه تالاب های بحرانی و آسیب دیده است.

این نماینده مجلس افزود: قرار است سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مدیریت یکپارچه و به هم پیوسته تالاب ‌های بحرانی را تهیه و در قالب یک برنامه ملی حفاظت، احیا و بهره ‌برداری پایدار از تالاب‌ های کشور تصویب کند. در این برنامه مشخص می شود که تالاب های بحرانی و آسیب دیده در چه منطقه ای بوده و چه مشخصه ای دارند.
وی با اشاره به اهمیت حفظ تالاب‌ها و دریاچه ‌های کشور تصریح کرد: از آنجا که وجود تالاب ها در زیست بوم کشور بسیار اهمیت دارند باید در حفاظت و احیای آن ها نیز بتوانیم علاوه بر حفظ وضعیت موجود به سمت بهبود وضعیت تالاب ها حرکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha