دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: فراگیری مهارتهای زندگی واکسن پیشگیری از اعتیاد است.

سلامت نیوز: یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: فراگیری مهارتهای زندگی واکسن پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدحسن فرهادی در رابطه با اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اعتیاد مسئله پیچیده‌ای به شمار می‌رود و عوامل مختلفی در آن دخیل است. این موضوع هیچگاه حذف نمی‌شود ولی می‌توان آن را به طور چشمگیری کاهش داد.

وی با بیان اینکه در میان اقشار مختلف جامعه نوجوانان و جوانان در موضوع مواد مخدر، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی آسیب‌پذیرتر هستند، افزود: این موضوع لزوم توسعه آموزش‌ها در نهادهای اجتماعی به ویژه خانواده و مدرسه را نشان می‌دهد.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد ادامه داد: مسئله آموزش مهارت زندگی و آگاهی رساندن به جوانان و نوجوان در مورد عوارض مصرف مواد مخدر در همه دنیا مسئله ثابت شده‌ای در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

فرهادی از مدرسه به‌عنوان یک سنگر مهم در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد یاد کرد و گفت: باید مسئولان آموزش و پرورش سیاستگذاری‌های درسی را به سمتی پیش ببرند که از آموزش‌ها به سمت خلاقیت پیش رود و فقط موضوع حفظ درس و مفاهیم مد نظر نباشد. این مسئله علاوه بر اینکه فضای آموزشی را از یک نواختی جدا می‌کند، نشاط و خلاقیت دانش‌آموز را به همراه دارد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت گسترش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در سنین نوجوانی و جوانی، خواستار پررنگ شدن نقش خانواده و مدرسه در این رابطه شد.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد با اشاره به ریشه‌کن کردن فلج اطفال در سال‌های گذشته با یک عزم ملی و همکاری بسیاری از نهادها خاطرنشان کرد: این مسئله نشان داد که ظرفیت مبارزه با مسائل و مشکلات اجتماعی در کشور وجود دارد و اعتیاد نیز با یک عزم ملی قابل کنترل است.

فرهادی ابراز امیدواری کرد که با بسیج بسیاری از نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و همکاری خانواده‌ها شاهد چشمگیر معضل اجتماعی اعتیاد در جامعه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha