دبیر هفتمین کنگره بین المللی انحمن دندانپزشکی کودکان ایران گفت بیشتر ناهنجاری های دندانی در بزرگسالی ناشی از کم توجهی به دندانهای شیری و زود از دست دادن آنها است.

دکتر غلامحسین رمضانی عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکی کودکان در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود زود از دست دادن دندانهای شیری که باید تا سنین 10 تا 12 سالگی حفظ شوند باعث می شود دندان های مجاور، فضای خالی آنها را پر کنند.
این متخصص در دندانپزشکی کودکان اضافه کرد این مشکل باعث می شود جایی برای رویش دندانهای دایمی وجود نداشته باشد و ناهنجاری های دندانی و فکی ایجاد شود.
دکتر رمضانی گفت افتادن دندانهای شیری از شش و هفت سالگی آغاز می شود و تا 10 و 12 سالگی ادامه می یابد.
دبیر هفتمین کنگره بین المللی دندانپزشکی کودکان ایران افزود برای پیشگیری از مشکلات دندانی کودکان، باید با رویش اولین دندان یعنی از حدود شش ماهگی ، کودک را به دندانپزشک نشان داد و این روند بطور متناوب یعنی هر شش ماه یکبار ادامه یابد.
دکتر رمضانی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل دهانی و دندانی کودکان پوسیدگی دندان است افزود میکروب های مولد پوسیدگی در کنار مواد قندی و تغذیه نامناسب به مرور زمان پوسیدگی های شدید دندانی را به دنبال می آورد.
این متخصص در دندانپزشکی کودکان با بیان اینکه مادران نقش مهمی در بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان دارند گفت مشاهده شده است کودکانی که مادرانشان از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نیستند 9 برابر بیشتر از سایر کودکان دچار پوسیدگی های دندانی می شوند.
هفتمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی کودکان ایران روز چهارشنبه در بیمارستان میلاد آغاز شد و تا 21 تیرماه به کار خود ادامه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha