معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تامین تجهیزات و وسایل برای معلولان در سراسر کشور را جزو اولویتهای سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در سال 93، 35 میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات برآورد شده است.

سلامت نیوز: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تامین تجهیزات و وسایل برای معلولان در سراسر کشور را جزو اولویتهای سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در سال 93، 35 میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات برآورد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یحیی سخنگویی در حاشیه همایش کشوری طرح پایش مراکز شبانه روزی توانبخشی، حرفه آموزی بهزیستی استانهای شمال کشور که در دهکده ساحلی بندرانزلی در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که از استان گیلان داشتم آنچه که جزو رویاهای من در زمینه بیماران ضایعه نخاعی در سازمان بود تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی هستند که صادقانه به معلولان ضایعه نخاعی خدمات ارائه می دهند، گفت: این نکات برجسته با حمایت و پشتیبانی مدیران استانی عملیاتی شده است.

سخنگویی یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی را ارائه خدمات توانبخشی به معلولان بیان کرد و گفت: در تلاشیم ارائه خدمات به معلولان از چرخه خدمات بهزیستی خارج شود که در این راستا خدمات توانبخشی را در مراکز محدود کردیم تا فرصت کافی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده توانبخشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از سال 1373 خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه در کشور آغاز شده است، افزود: پس از گذشت 25 سال، امسال 100 درصد روستاها در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تامین تجهیزات و وسایل برای معلولان در سراسر کشور را جزو اولویتهای سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: این در حالیست که در سال 91، 7.5 میلیارد تومان و در سال 92، 17.5 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات هزینه شده و همچنین در سال 93 نیز 35 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

وی به کمک هزینه کاشت حلزون در سطح کشور اشاره کرد و گفت: از سه سال گذشته تمام کسانی که در نوبت کاشت حلزون بوده‌اند از این خدمت بهره‌مند شدند و در این راستا 3.5 میلیارد تومان سال گذشته هزینه شد که امسال 5 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha