پنجمین همایش داروسازی بالینی ایران با هدف تبیین نقش داروسازان بالینی در نظام سلامت کشور از روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه به مدت ۳ روز در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

سلامت نیوز: پنجمین همایش داروسازی بالینی ایران با هدف تبیین نقش داروسازان بالینی در نظام سلامت کشور از روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه به مدت ۳ روز در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فانک فهیمی، رئیس این همایش با اعلام خبر فوق گفت: همایش سالانه انجمن داروسازی بالینی ایران، امسال با شعار "داروساز سلامت محور" و  با سخنرانی هایی در سه موضوع درمان های دارویی بیماری های عفونی، پوست و سالمندان برگزار می شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه تا سالها نقش داروساز بالینی در نظام سلامت به دلیل کمبود افراد صاحبنظر در این حوزه به شکل حلقه مفقود شده بود، اظهار داشت: ضروری است در طرح تحول نظام سلامت، نقش داروسازان بالینی به دلیل ارتباط مستقیمی که با بیماران و مشاوره به آنان دارند، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فهیمی با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش های صورت گرفته، مدیریت مصرف دارو نه تنها مدت زمان بستری بیماران را در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی کاهش داده و سبب حفظ سلامت و جان بیماران می شود که از اتلاف منابع نیز جلوگیری می کند، گفت: با پررنگ شدن نقش داروسازان بالینی در نظام سلامت از طریق مشارکت آنان در تیم درمان می توان نسبت به بهبود  مدیریت منابع و مصرف دارو در کشور اقدام کرد.

وی افزود: در این همایش 15 کارگاه عمومی با موضوعات اختلالات جنسی، بیماری های زنان، پیشگیری از سرطانها، پر فشاری خون، مشاوره دارویی در داروخانه ها، مهارتهای ارتباطی داروسازان، تجهیزات بیمارستانی، ارتقای سطح و کیفیت خدمات دارویی در داروخانه ها و... برگزار می شود.

رئیس پنجمین همایش داروسازی بالینی همچنین از برپایی ۵ کارگاه تخصصی همزمان با برپایی این همایش خبر داد و تصریح کرد: کارگاه های انسولین تراپی، رادیولوژی، مایع درمانی و تجویز خون، تعیین حساسیت میکروبی و نقش داروها در پیوند اعضا از موضوعات کارگاه های تخصصی است.

وی گفت: داروسازان و پزشکان عمومی مخاطبان کارگاه های عمومی هستند که هدف از برگزاری آن افزایش کارایی عملکرد داروسازان و در نتیجه بهینه کردن نتایج درمانی در بیماران به ویژه گروهی است که بیماری های پیچیده ای دارند. فهیمی افزود: توانمندی پزشکان و داروسازان در زمینه تجویز منطقی دارو و نیز راهنمایی بیماران با نگاه ویژه به نتیجه درمان از دیگر اهداف برپایی این کارگاه هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha