دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 113049

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : میزان سزارین در بیمارستان های بخش خصوصی باید محدود شود.

انتقاد وزیر بهداشت از فرهنگ نادرست سزارین در ایران

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : میزان سزارین در بیمارستان های بخش خصوصی باید محدود شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  دکتر « سید حسن هاشمی » در نخستین نشست مشترک وزیر بهداشت و مسوولان وزارت بهداشت و اعضاء بوردهای تخصصی و هیات مدیره انجمن های متخصصان زنان و مامایی افزود: همچنین باید در ارزشیابی بیمارستان ها، نسبت سزارین به زایمان فیزیولوژیک نیز لحاظ شود.

وزیر بهداشت ضمن بیان این که معاونت درمان وزارت بهداشت نیز با جدیت این روند را دنبال می کند، توضیح داد: ظرف حداقل 10 سال باید از نظر میزان سزارین به عددی برسیم که از نظر علمی قابل دفاع باشد. 

وی تاکید کرد: نحوه بکارگیری و آموزش پزشکان متخصص زنان و تعرفه های ناعادلانه برای ماماها و متخصصان به نوعی نیاز القایی و فرهنگی نادرست را در جامعه ایجاد کرده است به گونه ای که همه مردم تصور می کنند که سزارین، مناسب و زایمان طبیعی با درد و رنج همراه است.

نامبرده در ادامه افزود: این باور و فرهنگ نادرست ما را امروز به نقطه ای رسانده است که بیش از 70 درصد زایمان ها در کشور به روش سزارین انجام می شود. 

همکاری های گروهی برای موفقیت در کنترل میزان سزارین 

وزیر بهداشت، درمان و موزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش موفقیت در کنترل میزان سزارین، کاهش آسیب در اجرای بسته زایمان طبیعی و حمایت از داروهای ناباروری را در گرو همکاری تیمی (گروهی ) عنوان کرد.

وی افزود: در مورد میزان سزارین در ایران، همانند سیاست های جمعیتی افراط و تفریط وجود دارد به گونه ای که به ویژه در بخش خصوصی در رابطه با میزان سزارین با مشکلات بیشتری مواجه هستیم و از طرف دیگر نگرانی در مورد نحوه زایمان طبیعی نیز کم نیست که ضروریست تعیین تکلیفی در مورد کاهش میزان خطرات زایمان طبیعی صورت گیرد. 

نخستین نشست مشترک وزیر بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت و اعضاء بوردهای تخصصی و هیات مدیره انجمن های متخصصان زنان و مامایی با موضوع سیاست های جدید جمعیتی و بهداشت باروری صبح امروز در وزارت بهداشت برگزارشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha