چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 113094

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 17 درصد مرگ و میر در كشور ناشی از سرطان‌هاست.

سلامت نیوز: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 17 درصد مرگ و میر در كشور ناشی از سرطان‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، رضا ملك‌زاده افزود: 50 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری، و 50 درصد نیز پس از ابتلا قابل درمان است. 
او گفت: فعالیت بیمارستان سرطان در شیراز، باید در راستای آموزش، پیشگیری و درمان برنامه‌ریزی شود. 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینكه چاقی و نبود تحرك مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان در كشور است، اظهاركرد: با راه‌اندازی این بیمارستان در استان فارس، می‌توان به تربیت نیروی انسانی متخصص برای كار در جهت پیشگیری پرداخت. 

استاندار فارس نیز در این آیین، این بیمارستان را یكی از حلقه‌های تقویت فارس در عرصه پزشكی دانست. 

سید محمد احمدی افزود: شیراز از قطب‌های پزشكی كشور است، و می‌تواند در عرصه توریسم سلامت نقش مهمی ایفا كند. 

او اظهاركرد: همواره در كنار دست اندركاران عرصه سلامت در استان هستیم و از وقف همگانی در احداث این بیمارستان حمایت می‌كنیم زیرا مردم فارس همیشه در امور خیریه پیش قدم بوده اند. رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت: این بیمارستان با 100 تخت در قالب وقف مشاركتی احداث می‌شود.

محمد هادی ایمانیه افزود: هزینه احداث این بیمارستان یك هزار میلیارد ریال است، و اگر هر نفر از مردم فارس 200 هزار ریال در این كار مشاركت كند هزنیه آن تامین می‌شود.

او اظهاركرد: در زمینه وقف مشاركتی هر كسی با هر سرمایه‌ای می‌تواند در این امر نیكوكارانه مشاركت داشته باشد.

ایمانیه گفت: زمین این بیمارستان در مركز آموزشی پزشكی درمانی پیوند اعضای ابن سینا واقع است و به عنوان بنیاد سرطان جنوب كشور، در شهر شیراز احداث می‌شود. او ادامه داد: این بیمارستان با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز و اداره اوقاف استان فارس، با زیربنای 700هزار مترمربع احداث، و برای آن 500 تخت بیمارستانی پیش بینی شده است.

او ایمانیه بیان كرد: اوراق وقف مشاركتی برای احداث این بیمارستان به صورت 50، 100 و 200 هزار تومانی منتشر می‌شود كه بر این اساس هر شهروند می‌تواند به میزانی كه توانایی دارد در این اقدام خیرخواهانه مشاركت كند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به اینكه آمار ابتلای به سرطان رو به افزایش است، گفت: 40تا 50 درصد سرطان‌ها با آموزش و انتقال روش‌های علمی قابل پیشگیری است و در این مركز هم تصمیم بر این است كه بر آموزش و پیشگیری تاكید شود. پیش از این معاون بهداشت وزیر بهداشت، ضمن تشریح عوامل ایجاد كننده سرطان از بروز سالانه 90 هزار مورد جدید این بیماری در كشور خبر داده بود.

دكتر علی‌اكبر سیاری در نشست خبری هفته «پیشگیری از سرطان» با بیان اینكه سرطان یكی از عواملی است كه سلامت مردم را به خطر انداخته و از نظر اقتصادی خانواده‌ها را متزلزل می‌كند، افزوده بود: سرطان یك عامل خطر است، فرد را از شغلش بازمی‌دارد و هزینه‌های بالای دارویی دارد. بیماری سرطان به علت رادیوتراپی، نیازمند تغذیه ویژه است. مشكلات افسردگی و روانی را نیز باید به آن اضافه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha