چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 113097

مواد غذایی همیشه در معرض فاسد شدن قرار دارند اما راهکارهایی وجود دارد تا آن را به تاخیر بیندازد. دانستن بعضی از اصول ساده و عمل به آن ها، به شما در جلوگیری از فاسد شدن بعضی موادغذایی کمک زیادی خواهد کرد.

سلامت نیوز: مواد غذایی همیشه در معرض فاسد شدن قرار دارند اما راهکارهایی وجود دارد تا آن را به تاخیر بیندازد. دانستن بعضی از اصول ساده و عمل به آن ها، به شما در جلوگیری از فاسد شدن بعضی موادغذایی کمک زیادی خواهد کرد.

بنابراین به شما توصیه می کنیم که خواندن نکاتی راکه در ادامه در این باره آمده است، از دست ندهید.

تخم مرغ: پوست تخم مرغ منافذ بسیاری دارد. به همین دلیل وقتی تخم مرغ ها را خارج از کارتن اصلی نگهداری می کنید، رطوبت آن از طریق منافذش بسیار زود تبخیر می شود که باعث می شود تخم مرغ تازگی خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این وضعیت، تخم مرغ ها را در جعبه کاغذی و اصلی آن در محلی خنک مانند یخچال نگهداری کنید تا تازگی تخم مرغ بیشتر حفظ شود.

پنیر:پنیر مرغوب و بسته بندی نشده، احتیاج به هوای تازه دارد. در واقع باید در معرض جریان هوا باشد تا فاسد نشود. بسته بندی های پلاستیکی یا قرار دادن پنیر در پلاستیک های فریزری مانع از این جریان می شود و در نتیجه یک لایه چربی و گاهی کپک روی پنیر به وجود می آید. برای پیشگیری از این وضعیت، پنیر را در کاغذی نازک و مومی بپیچید و آن را درون کیسه پلاستیکی بگذارید، در کیسه را نبندید و حتما پنیر را در یخچال نگهداری کنید.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha