مدیرعامل انجمن خیریه سپید با اعلام این مطلب گفت سفارت ژاپن تعداد شش دستگاه دیالیز به بیماران کلیوی تحت حمایت این انجمن در قشم اهدا کرده است.

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن خیریه سپید با اعلام این مطلب گفت سفارت ژاپن تعداد شش دستگاه دیالیز به بیماران کلیوی تحت حمایت این انجمن در قشم اهدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تورج امانی با بیان این مطلب گفت: ارزش تقریبی این دستگاه‌های اهدایی سه میلیارد ریال بوده که توسط سفارت ژاپن به بیماران کلیوی تحت حمایت انجمن خیریه سپید اهدا گردیده است.

وی بیان کرد: مرکز دیالیز قشم از سال 1376 در جزیره با دو دستگاه دیالیز و به همت بیمارستان خلیج فارس و خیرین راه‌اندازی شده بود که با اضافه شدن این شش دستگاه به این مرکز ظرفیت خدمات‌دهی به بیماران کلیوی تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

امانی اظهار داشت: در حال حاضر این تجهیزات در بخش دیالیز بیمارستان جیجیان در غرب جزیره قشم نصب گردیده و در حال استفاده و خدمت‌رسانی است.

مدیرعامل انجمن خیریه سپید قشم تصریح کرد: به جهت شیوع بیماری کلیوی در منطقه به نسبت جمعیت راه اندازی مرکز دیالیز بزرگتر، اولویت اول این انجمن است.

به گفته امانی در جریان زلزله سال 84 جزیره قشم ساختمان بیمارستان خلیج فارس و واحد دیالیز این جزیره تخریب شد اما این باعث نشد که خدمات‌رسانی این مرکز تعطیل شود بلکه بدون وقفه روز به روز پرکارتر باقی ماند.

وی عنوان کرد: با تاسیس و راه‌اندازی مرکز خیریه سپید قشم بارقه امیدی برای بیماران دیالیزی این منطقه به وجود آمد همچنین با پیوند کلیه برای تعدادی از بیماران نیازمند توانستیم امید به زندگی را به آن‌ها بازگردانیم.

امانی آمار بیماران پیوندی را در طول دو سال گذشته قابل توجه خواند و گفت: در حال حاضر هفت بیمار پیوندی تحت پوشش این انجمن قرار دارد.

وی عنوان داشت بیمارستان خلیج فارس قشم تا قبل از تاسیس انجمن خیریه سپید قشم با چهار دستگاه دیالیز راه‌اندازی شده بود که به لطف خدا و کمک خیرین این واحد مجهز به هشت دستگاه دیالیز شده است که امیدواریم خدمت‌رسان خوبی برای این بیماران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha