چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 113118

عضو شورای عالی مرکز تحقیقات سل بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه دارو نباید به صورت بی رویه مصرف شود گفت: واردات بسیاری از داروها ضرورتی ندارد.

واردات بسیاری از داروها ضرورت ندارد

سلامت نیوز: عضو شورای عالی مرکز تحقیقات سل بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه دارو نباید به صورت بی رویه مصرف شود گفت: واردات بسیاری از داروها ضرورتی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهادری، استاد پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز در پنجمین همایش داروسازی بالینی از مصرف بی رویه دارو در کشور انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه دارو ابنبات نیست، افزود: من مشاهده می کنم که امروزه دارو به صورت بی رویه و بدون نسخه توسط مردم استفاده می شود که باید با آن مقابله کرد.

عضو شورای عالی مرکز تحقیقات سل بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد: استفاده بدون نسخه دارو باید حذف شود و این روند نظم مشخصی بگیرد.

وی همچنین واردات بسیاری از داروها را بیهوده دانست و گفت: واردات خیلی از داروها به خصوص از کشورهایی که صلاحیت تولید دارو ندارند به کشور ضرر می رساند.

بهادری با اشاره به خروج ارز از کشور برای واردات بیهوده دارو یادآور شد: واردات سبب شکوفا نشدن کارخانه های داروسازی داخلی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha