یک استاد دانشگاه گفت: امروزه بانک ها به اصلی ترین مشکل اقتصادی کشور تبدیل شده اند و در مسائل اشتغال و ازدواج فعالیت مثبتی انجام نمی دهند.

بانک ها در حل مشکل وام ازدواج و اشتغال ناتوانند/جوانان برای ازدواج انگیزه های کافی ندارند

سلامت نیوز: یک استاد دانشگاه گفت: امروزه بانک ها به اصلی ترین مشکل اقتصادی کشور تبدیل شده اند و در مسائل اشتغال و ازدواج فعالیت مثبتی انجام نمی دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، حسین راغفر با اشاره به مشکل ازدواج و اشتغال جوانان و عدم پرداخت وام ازدواج از سوی بانک ها اظهار داشت: امروزه بانک ها و اقداماتشان به اصلی ترین مشکل اقتصاد کشور تبدیل شده انددر صورتی که نه تنها می توانند مسئله ازدواج و وام ازدواج را حل کنند بلکه در بحث اشتغال جوانان نیز بسیار تاثیرگذار هستند و توانایی رفع این مشکل را دارند.

وی ادامه داد: بانک ها هیچ فعالیت مثبتی در خصوص مسائل فوق انجام نمی دهند زیرا سود در خرید و فروش و دلالی است و به همین دلیل به تولید نمی پردازند.

این اقتصاددان افزود: در بحث اشتغال، بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کنند و بانک ها به اشتغال زایی روی آورند.بانک ها وظیفه خود را نه تنها در بحث وام ازدواج بلکه در قبال اقتصاد کشور انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه در صورت حل مشکل وام ازدواج، با مسکن جوانان چه می کنند، گفت: انواع مختلف نااطمینانی ها در جوانان وجود دارد که با یک وام کوچک و افزایش جزئی حقوق به نتیجه نمی رسد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: اگر اقتصاد کشور حل شود، امید به آینده افزایش می یابد و امکان ازدواج بیشتر می شود؛ در این میان بانک ها از تأثیرگذارترین نهادها هستند ولی اقدامات جدی و دامنه دارتری برای وام، تسهیلات و اشتغال باید صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha