بیشتر افراد اغلب مواقع مشكلات مربوط به سلامتی خود را نادیده می‌گیرند تا زمانی كه این مشكلات تبدیل به موارد تهدید كننده‌ایی برای زندگی شان شود. هرگاه پای سلامتی در میان باشد، مردان بدترین دشمنان خودشان هستند.

در حالی كه زنان پس از تجربه اولین دوران بارداری‌شان خود را به ویزیت مرتب پزشك عادت می‌دهند، مردان آنقدر سهل انگاری می‌كنند تا مشكلات كوچكشان تبدیل به خطرات جدی می‌شود. شاید این موضوع به این علت باشد كه پزشكان بطور خاص،‌ كمتر به مسایل بهداشت و سلامت مردان پرداخته‌اند.

 «جیمز كالوین» مدیر بخش قلب و عروق مركز پزشكی دانشگاه راش آمریكا می‌گوید؛ مردان طوری بارمی‌آیند كه محكم و استوار باشند، آنها دوست ندارند قبول كنند پیر یا مریض شده‌اند.

در اینجا به چند مورد از علائم هشدار دهنده و اساسی بیماری‌های جدی كه متخصصان معتقدند مردان نباید آنها را نادیده بگیرند، اشاره می‌شود:

- كنترل ادرار و تكرر آن: برخاستن از خواب برای رفتن به دستشویی و مشكل در دفع ادرار یا كنترل آن می‌تواند از جمله مواردی است كه با افزایش سن برای افراد بروز كند. البته این موارد ممكن است از علائم بزرگ شدن پروستات باشد كه در صورت عدم درمان صدمات جبران ناپذیری به كلیه‌ها و مثانه می‌رساند.

- كمردرد: این مورد را باید دلیل آشكاری برای نگرانی شمرد. بسیاری از مردان علیرغم رنج بردن از درد مزمن كمر، هفته‌ها و حتی ماه‌ها برای رفتن نزد پزشك تعلل كرده و سعی می‌كنند آن را بی‌اهمیت‌تر از آنچه هست جلوه داده و یا به مسایل دیگری ربط دهند.

دكتر كالوین می‌گوید: همه ما بارها دچار دردهایی شده‌ایم كه زود از بین رفته‌اند، اما چنانچه به وجود درد یا علامت جدیدی در خود پی بردید، به پزشك اجازه دهید علت آن را بیابد.

مردان باید در مورد كمردردهایی كه بیش از چند دقیقه ادامه داشته و به نظر می‌رسد براثر فشارهای فیزیكی به وجود آمده‌اند، هوشیار بوده و به آن توجه داشته باشند. هم چنین ضعف و بی حالی‌های مكرر، ضربان نامنظم و مشكلات تنفسی از جمله مواردی است كه باید جدی گرفته شود.

- ضعف ناگهانی: عدم تعادل و اختلال در تكلم؛ این موارد از نشانه‌های حملات جسمانی است كه در اثر قفل كردن عملكرد مغز بروز می‌كند. به هر صورت اكثر افراد زمانی از دیگران كمك می‌خواهند كه بسیار دیر شده است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد كه احتمال تشخیص علایم حمله در مردان نسبت به زنان كمتر است.

- چاقی شكم در اثر مصرف مشروبات الكلی: چاقی و چربی اضافه در ناحیه شكم، همراه با افزایش خطر انواع دیابت، حمله، بیماریهای قلبی و زوال عقل است. در مردان، دور كمر بالای 40 اینچ (حدود 110 سانتی متر) احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیگری بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha