یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر یکسان‌سازی بیمه‌ها تاکید کرد و گفت: باید در اعتبار دفترچه‌های بیمه یکسا‌ن‌سازی و عدالت‌محوری مورد توجه قرار گیرد.

بیمه‌ها باید به سمت یکسان‌سازی و عدالت‌محوری سوق یابند

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر یکسان‌سازی بیمه‌ها تاکید کرد و گفت: باید در اعتبار دفترچه‌های بیمه یکسا‌ن‌سازی و عدالت‌محوری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عابد فتاحی در ارزیابی از تحول نظام سلامت گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کاملا با وزارت بهداشت همسو بوده و هدفمند کار می‌کند و مهم این است که تحولی که صورت گرفته تحولی بنیادین، ارزشمند و امیدوارکننده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: البته باید واقع‌بین باشیم زیرا گرچه تحول نظام سلامت انجام شده اما واقعیت این است که نه تخت بیمارستان اضافه شده، نه خدمات‌دهی، نه پرستار و یا پزشک، در واقع به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نتوانسته‌ایم افزایشی را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در پی اجرای تحول در نظام سلامت، انقلاب قدرتمندی بعد از سال‌ها اتفاق افتاده است، اظهار کرد: البته مردم به شکل خدمات‌دهی هم توجه دارند و باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها را افزایش دهیم. گرچه این مساله به معنای این نیست که خدای ناکرده کم‌کاری انجام شده است.

فتاحی تصریح کرد: با این تحولی که صورت گرفت مردم به سوی بیمارستان‌های دولتی حمله‌ور شدند اما هیچ اقدام عملیاتی انجام نشده است و ما باید بتوانیم به لحاظ کیفی خدمات را به بیماران و مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعتقاد بر اینکه باید در راستای اجرای سیاست‌های نظام سلامت به طور جهادی و شلاقی حرکت کرد، گفت: در مقابل باید به مردم آموزش فرهنگ هم داده شود زیرا مردم باید بدانند که برای اینکه پزشک‌های بومی وارد عرصه شوند شش یا هفت سال طول می‌کشد و در این رابطه مردم باید فرهنگ لازم را به لحاظ دریافت خدمات اخذ کرده باشند.

وی در رابطه با افزایش اعتبار دفترچه‌های بیمه، گفت: واقعا دفترچه‌ها پشتوانه قوی هستند اما در هیچ مقطع زمانی نمی‌توانیم بگوییم که مشکلی وجود ندارد.

فتاحی ضمن انتقاد از مجزا بودن خدمات پایه و بیمه‌های تکمیلی، گفت: اگر بودجه نیست برای همه نباشد و اگر هم بودجه وجود دارد باید همه از آن بهره‌مند شوند بنابراین خدمات بیمه در کشور باید بر اساس آنچه که در قانون اساسی به آن تصریح شده است تمام شهروندان و آحاد مردم از بیمه درمان به صورت رایگان برخوردار شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: باید برای همیشه بحث بیمه‌های تکمیلی و پایه را تمام کنیم، نه اینکه عده‌ای از طریق بیمه‌های مکمل بتوانند خدمات رایگان بگیرند گرچه مقداری هزینه اضافه‌تری را در مقابل بیمه شدن پرداخت کرده‌اند اما سایر مردم که از بیمه‌های تکمیلی اطلاعی ندارند از آن بهره‌مند نشوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس بر یکسان‌سازی و عدالت‌محوری در اعتبار دفترچه‌های بیمه تاکید کرد و گفت: اگر بیمه پول و اعتبار لازم را در اختیار دارد باید برای همه خدمات‌دهی مناسبی را در نظر گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha