چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 113161

شش جوجه شاهین یتیم از سوی کارمند مخابرات خرم‌آباد نجات یافتند.

سلامت نیوز: شش جوجه شاهین یتیم از سوی کارمند مخابرات خرم‌آباد نجات یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، به دنبال بروز توفان و تندباد هفته گذشته در خرم آباد یکی از کارمندان اداره مخابرات این شهر متوجه سقوط لانه و جوجه‌های یک پرنده شکاری در حیات اداره شد. این کارمند دلسوز پس از اتمام توفان، لانه و جوجه‌ها را از روی زمین برداشته و به مکان اولیه خود روی یک درخت در حیات اداره مخابرات باز می‌گرداند.

وی حدود پنج روز منتظر بازگشت مادر جوجه‌ها به لانه می‌شود و در این مدت خودش به جوجه‌ها غذا می‌دهد اما پرنده مادر به دلیل نامعلومی –جابه‌جا شدن لانه یا برخورد انسان با جوجه‌ها- هرگز به سراغ جوجه‌ها باز نمی‌گردد.

کارمند اداره مخابرات پس از این مدت و ناامیدی از بازگشت پرنده مادر، جوجه‌ها را دوباره از لانه برداشته و به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان تحویل می‌دهد. این پرندگان شش جوجه بحری -از خانواده شاهین‌ها- بودند که از پرندگان شکاری بسیار کمیاب و ارزشمند هستند. هادی رستمی مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان درباره وضعیت جوجه‌ها گفت: هم اکنون هر شش جوجه بحری در اداره محیط‌زیست در سلامت کامل بوده و تحت نظر کارشناسان حیات‌وحش به وسیله جگر خام تغذیه می‌شوند.

کارشناسان اداره محیط زیست لرستان معتقدند با وجودی که جوجه پرندگان، پرواز و یافتن شکار را از مادر خود می‌آموزند اما با اتخاذ روش‌هایی، احتمال آموزش پرواز و بازگرداندن مجدد آنها به طبیعت وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    به نظر بنده باید به طور شایسته و ویژه از این کارمند دلسوز مخابرات تجلیل به عمل بی آید. کاش اسم این کارمند رو هم اعلام می کردید . با تشکر
  • احمدرضا سپهوند ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    واقعا دست مریضا داره ای ول ماباید از افرادی مثل این آقا یاد بگیریم وايشان راالگوی خودنماییم جهت نگهداری ونجات محیط زیست ونجات گونه های کم یاب پرندگان ودیگرحیوانات بازم من ازطرف خود ودیگردوستان حامیه محیط زیست ازاین کارمند دلسوز تقدیروتشکر فراوان دارم