چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 113165

سبزیجات مختلف حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی متنوعی هستند که نیاز روزانه ما به این ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها، با استفاده درست از این سبزیجات و پخت صحیح آنها میسر می‌شود.

سلامت نیوز: سبزیجات مختلف حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی متنوعی هستند که نیاز روزانه ما به این ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها، با استفاده درست از این سبزیجات و پخت صحیح آنها میسر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد جواد حسین‌زاده متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گوجه فرنگی یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات در فرهنگ ما ایرانیان است که در کنار انواع گوشت‌های کبابی، طرفداران زیادی دارد. 

 

این ماده غذایی حاوی مقادیر بسیار بالای ویتامین c است. این ویتامین نسبت به دمای بالا و نور بسیار حساس است و بنابراین کباب شدن زیاد گوجه فرنگی و یا برش خوردن گوجه فرنگی و قرار گرفتن در معرض نور به مدت طولانی، تقریبا ذخایر ویتامین c آن را از بین می‌برد. 

وی ادامه داد: گوجه فرنگی ماده آنتی اکسیدان و ضد سرطانی بنام لیکوپن بوده که رنگدانه قرمز گوجه فرنگی است. این ماده غذایی در برابر حرارت نسبتا مقاومت بالایی دارد و حرارت بالا تاثیر چندانی بر آن ندارد. لیکوپن مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود. 
این متخصص تغذیه افزود: از آنجایی که کباب کردن گوجه فرنگی بسیار رایج است، توصیه می‌شود، کباب کردن آن بطور یکنواخت و با فاصله شعله مستقیم انجام گیرد تا از سیاه شدن گوجه فرنگی جلوگیری شود. 
ثابت شده مصرف قسمت‌های سیاه شده گوجه فرنگی هنگام کباب کردن، در درازمدت سرطان زا است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha