مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ کالای پزشکی قیمت گذاری شده و قیمت آنها به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شده است، حدود ۴ هزار وسیله پزشکی تا ۲ ماه آینده قیمت گذاری می‌شوند و به طور متوسط تجهیزات پزشکی امسال ۳۰ درصد ارزان می‌شوند.

سلامت نیوز: مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ کالای پزشکی قیمت گذاری شده و قیمت آنها به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شده است، حدود ۴ هزار وسیله پزشکی تا ۲ ماه آینده قیمت گذاری می‌شوند و به طور متوسط تجهیزات پزشکی امسال ۳۰ درصد ارزان می‌شوند.


حسین صفوی در گفت و گو با فارس گفت:‌ تا سال گذشته قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به این شکل بود که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضوابط قیمت گذاری را مشخص می کرد و خود شرکتهای وارد کننده یا تولید کننده تجهیزات، بر اساس این ضوابط کالاهای خود را قیمت گذاری می‌کردند و وزارت بهداشت نقشی در قیمت گذاری ملزومات پزشکی نداشت.

وی ادامه داد: اما امسال با مصوبه دولت قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به سازمان غذا و دارو واگذار شد. به این ترتیب هم اکنون و با کار کارشناسی که از چند ماه قبل شروع شده است، قیمت 700 کالای پزشکی تعیین شده و به دانشگاههای علوم پزشکی برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: با توجه به مصوبه اخیر دولت مبنی بر قیمت گذاری تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت، دستورالعمل قیمت گذاری تجهیزات پزشکی در حال تدوین است و تا هفته ‌آینده آماده می شود.

وی افزود: کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی نیز هفته آینده تشکیل می شود و قیمتهای کارشناسی شده را مصوب می کند.

صفوی گفت: قیمت گذاری تحهیزات پزشکی شامل همه ملزومات پزشکی اعم از وارداتی و تولید داخل می شود و هم قیمت پایه ارزی (برای وارداتی ها) و هم قیمت ریالی این تجهیزات مصوب می شود.

وی ادامه داد: همه تجهیزات پزشکی موجود در کشور که بیش از 4 هزار قلم هستند تا 3 ماه آینده قیمت گذاری می‌شوند و همه واردکنندگان و توزیع کنندگان این اقلام موظف به رعایت این قیمتها خواهند بود.

وی گفت: با قیمت گذاری جدید قطعاً شاهد ارزان شدن و کاهش قیمت اقلام پزشکی و به طور متوسط شاهد کاهش 30 درصدی این کالاهای در سال جاری خواهیم بود. البته برخی کالاها مانند اسنتهای قلبی و لنزهای داخل چشمی همین الان بر اساس قیمتهای جدید 50 درصد ارزان تر شده‌اند. کاهش قیمت برخی کالاهای پر مصرف مانند تجهیزات ارتوپدی نیز حدود 30 تا 40 درصد است.

وی ادامه داد: قیمت گذاری تجهیزات پزشکی بر اساس قیمت تمام شده واقعی و قیمت منطقه ای آن کالا تعیین می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha