رییس سازمان غذا و دارو گفت: براساس قرارداد همکاری وزارت بهداشت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های بیمه گر، قیمت جدید داروهای بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن شنبه هفته آینده توسط سازمان های بیمه گر اعلام می شود.

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو گفت: براساس قرارداد همکاری وزارت بهداشت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های بیمه گر، قیمت جدید داروهای بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن شنبه هفته آینده توسط سازمان های بیمه گر اعلام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،ˈرسول دیناروندˈ روز چهارشنبه در حاشیه نهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو سراسر کشور در خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد شامل 300 قلم دارو است که حدود 30 درصد از سهم بازار دارو کشور را به خود اختصاص می دهند.

وی عرضه رایگان برخی داروهای بیماری های خاص را از دیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان و اظهارکرد: فرانشیز داروی بیماران صعب العلاج نیز به پنج تا 10 درصد کاهش یافته و فرانشیز داروهایی که مشابه و تولید داخلی دارند، کمتر از 50 درصد خواهد بود.

دیناروند گفت: براساس این تفاهم نامه در مجموع 50 درصد از قیمت این داروها توسط سازمان های بیمه گر و بقیه مبلغ نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقبل خواهد شد.

وی افزود: متوسط پرداختی فرانشیز داروی بیماران خاص ، صعب العلاج و مزمن به حدود 17 درصد کل قیمت دارو کاهش یافته است.

دیناروند گفت: در مجموع امسال 11 هزار میلیارد ریال برای تامین داروی بیماران خاص از جانب وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اختصاص یافته که معادل این میزان نیز توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال نه تنها از افزایش قیمت داروهای عمومی در کشور جلوگیری خواهد شد، بلکه قیمت کاهش خواهد یافت، افزود: علاوه بر این امسال داروهای جدید بویژه داروهای وارداتی در کشور تولید خواهد شد که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شوند.

رییس سازمان غذا و داروی کشور درادامه گفت: امسال 50 میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه های غذا و داروی کشور تخصیص یافته است.

به گفته دکتر دیناروند، درهمین راستا، سه هزار مورد آزمایش مربوط به غذا و دارو سالانه در آزمایشگاه های مرجع کشور انجام می شود.

وی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح به طور میانگین منجر به کاهش قیمت متوسط 30 درصدی هزینه لوازم پزشکی و سهم پرداختی بیماران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha