چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 113193

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی درگذشت استاد دکتر شمس شریعت رییس موزه تاریخ پزشکی را تسلیت گفت.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی درگذشت استاد دکتر شمس شریعت رییس موزه تاریخ پزشکی را تسلیت گفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر «سیدحسن هاشمی» روز چهارشنبه در پیامی، ضایعه دردناک درگذشت استاد دکتر شمس شریعت تربقان، استاد پیشکسوت و بنیانگذار انستیتو کانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران را به جامعه پزشکی کشور تسلیت گفت.

وزیر بهداشت در این پیام آورده است: خاموش شدن شمع فروزانی که از مفاخر جامعه پزشکی و نمونه بارز وارستگی، تلاش و عشق به مردم و ایران عزیز بود، موجب تاسف و تاثر جامعه پزشکی شد.

استاد شمس شریعت بنیانگذار انستیتو کانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از سال های متمادی آموزش و تربیت دانشجویان علوم پزشکی کشور روز گذشته(سه شنبه) در روز بعثت پیامبر بزرگ اسلام(ص) دار فانی را وداع گفت.

تومورهای استخوان، تومورهای غدد بزاقی، جزوه چاپ شده تومورهای غیر استخوان و استخوان ها، فصل آسیب شناسی تومورها در دو جلد و فصل ضایعات مفاصل از جمله تالیفات این استاد برجسته به شمار می رود.

دکتر «شمس شریعت ترقبان» رییس موزه تاریخ علوم پزشکی در یکی از برنامه های خود گفته بود که ایران پزشکان برجسته ای داشته است اما حیف و صد حیف که فقط از ابن سینا و رازی می گوییم. بطور مثال قرشی - علاءالدین ابوالحسن علی بن ابی الحزم القرشی معروف به «ابن نفیس» کاشف گردش خون صغیر است اما آن را به «ویلیام هاروی» انگلیسی نسبت می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha