شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11320

بررسی های اخیر محققان نشان می دهد افرادی که دچار انواع سوختگی ها می شوند و حتی پس از مدتی بهبود می یابند ، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی ، سوختگی از جمله مشکلاتی است که تاثیر مستقیم بر مغز گذاشته و آستانه تحریک پذیری افراد را کاهش می دهد و در این میان زنان نیز از حساسیت بیشتری برخوردارند.

یکی از محققان این طرح معتقد است ، در مواردی که افراد به دلیل سوختگی نیاز به جراحی پلاستیک داشته باشند احتمال افسردگی درآنها شدت می گیرد و بهتر است این درمان افسردگی به همراه درمان سوختگی انجام پذیرد تا نتیجه بهتری دهد.

بنابر همین گزارش ، از آنجایی که پوست نخستین عضوی است که به مسائل و ناراحتی های روحی واکنش نشان می دهد چنانچه فرد نسبت به درمان افسردگی و ناراحتی های روحی خود اقدام نکند به طور قطع بهبودی سوختگی وی نیز به تعویق خواهد افتاد.

به طور کلی در بیش از 46 درصد از موارد سوختگی، علائمی از افسردگی خفیف یا متوسط دیده می شود و این آمار در مورد زنان که اهمیت بیشتری به ظاهر خود می دهند و سوختگی برایشان ناراحت کننده تر است شدیدتر می باشد. زیرا افراد به نوعی احساس قربانی شدن می کنند که این امر نیز روند بهبودی شان را کندتر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha