دانشمندان واکسن جدیدی با استفاده از پروتئین‌های خون کودکان علیه بیماری مالاریا ارائه داده‌اند.

سلامت نیوز: دانشمندان واکسن جدیدی با استفاده از پروتئین‌های خون کودکان علیه بیماری مالاریا ارائه داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مالاریا کشنده‌ترین بیماری در زمین است و محققان آمریکایی واکسن جدیدی برای مالاریا ارائه داده‌اند که از سلول های ایمنی بدن کودکان گرفته می‌شود؛ در حال حاضر بین 50 تا 100 واکسن مالاریا در حال توسعه هستند.

مدیر مرکز بین المللی تحقیقات بهداشت جهانی می‌گوید: به تازگی محققان کشف کرده اند که کودکان دارای آنتی بادی هستند که در برابر این بیماری حفاظت می‌شوند و انگل مالاریا در سلول‌های قرمز خون چند برابر می‌شود.

محققان اولین آزمایش را بر روی موش‌ها انجام داده‌اند که نتایج امیدوار کننده‌ای داشته است؛ این تحقیقات روی مردها نیز انجام شد و نتایج آزمایشات موش‌ و انسان یکسان بوده است.

واکسن جدید مالاریا در مرحله سوم بالینی است و با نام RTSs توسط «گلاکسواسمیت کلاین» توسعه یافته است و کارشناسان بر این باورند که این واکسن 50 درصد از بدن حفاظت می‌کند.

تیم پزشکان نمونه‌های اولیه را با خون 20 کودک تانزانیایی 2 ساله که بیمار بودند آزمایش کردند و کودکان بهبود یافتند؛ این واکسن همچنین می‌تواند از بیماری و رسیدن به مرحله شدید جلوگیری کند اما این واکسن افراد مبتلا شده را نمی‌تواند نجات دهد و به تحقیقات بیشتری برای این واکسن نیاز است.

به گفته یکی از دانشمندان «جاناتان کورتیس»  بعد از گذشت یک دهه می‌توان به اثرات این واکسن پی برد و محافظت کامل بر علیه بیماری تقریباً غیر ممکن است اما همه مایل هستیم بعد از آزمایشات نتایج خوبی دریافت کنیم؛ ما باید روش دیگری پیدا کنیم تا بتوانیم بیماران مبتلا به این بیماری را درمان کنیم.

مالاریا به عنوان پالودیسم نیز شناخته شده است و این بیماری در اثر انگلی توسط گزش پشه منتقل می‌شود؛ به گفته سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 حدود 207 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شدند که 630 هزار نفر آنها درگذشتند؛ بسیاری از آنها کودکان صحرای آفریقا و جنوب شرق آسیا بودند.

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است در هر دقیقه یک کودک در آفریقا در اثر مالاریا می‌میرد و رشد آنها با مشکلات مواجه می‌شود تا بزرگ شوند؛ مالاریا به تنهایی بزرگ‌ترین بیماری کشنده در جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha