پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 113211

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از کاهش سن ابتلا به بیماری‌های التهابی روده به پنج سالگی در ایران خبر داد.

سلامت نیوز: رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از کاهش سن ابتلا به بیماری‌های التهابی روده به پنج سالگی در ایران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا زالی در نخستین کنگره بین‌المللی «بیماری‌های التهابی روده و اختلالات ناشی از گلوتن» گفت: افزایش مستمر بیماری‌های التهابی روده در جامعه و کاهش سن ابتلا به این بیماری انگیزه‌ای برای برگزاری این کنگره بین‌المللی شد.

وی افزود: باید به این بیماری به عنوان یک بیماری مزمن، زمین‌گیر کننده و پرهزینه توجه ویژه‌ای کرد.

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش دانشگاه شهید بهشتی رژیم غذایی نادرست، مصرف زیاد فست‌فود‌های چرب و پرنمک، مصرف نوشیدنی‌های داغ و گازدار و ... را از ریشه‌های اختلالات گوراشی دانست و اظهار کرد: هم اکنون بیماری‌های کبد چرب، چاقی، رفلاکس و سرطان‌های معده و مری سلامت ایرانیان را به شدت در معرض تهدید قرار داده است.

دکتر زالی استفاده از مواد غذایی غنی از فیبر مانند نان جو و گندم، سبزیجات، میوه‌های تازه و غلات سبوس‌دار را از مواد غدایی مناسب برای پیشگیری از سرطان دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha