دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح بانان ملل متحد 29 مه 2014 برابر با 8 خرداد ماه جاری اعلام نمود هم اکنون 116 هزار پرسنل از 120 کشور در 16 عملیات حفظ صلح سازمان ملل در جهان مشغول خدمت هستند.

حضور 116 هزار صلح بان ملل متحد در 16 عملیات حفظ صلح جهان

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح بانان ملل متحد 29 مه 2014 برابر با  8 خرداد ماه جاری اعلام نمود هم اکنون 116 هزار پرسنل از 120 کشور در 16 عملیات حفظ صلح سازمان ملل در جهان مشغول خدمت هستند.

به گزارش سلامت نیوز،در پیام بان کی مون آمده است ، این افراد نظامی، پلیس و پرسنل غیر نظامی حافظ صلح، در حالیکه خود در معرض خطراند به ثبات جوامع، حمایت از شهروندان، ارتقای حکومت قانون و پیشبرد حقوق بشر کمک می نمایند.

ایشان گفت سال گذشته 106 صلح بان در حال انجام وظیفه زیر پرچم سازمان ملل متحد جان خود را ازدست دادند که با احتساب آنان تعداد صلح بانان کشته شده در تاریخ ملل متحد از مرز سه هزار و200 تن گذشت. 

وی خاطر نشان کرد نیروی های حافظ صلح سازمان در حال به روز کردن تجهیزاتشان  هستند تا  بتوانند توان رویارویی خود را با چالش های صلح وامنیت در آینده تضمین نمایند. ایشان افزود این نیرو ها در حال بهره گیری از فن آوریی هایی مانند وسیله های حمل و نقل هوایی بدون سرنشین، بهبود عملکرد خود برای حمایت بهتر از شهروندان و افزایش حضور زنان در میان درجات نظامی همزمان با تقویت همکاری با سازمان های منطقه ای هستند.

دبیرکل اظهار داشت اوایل سال جاری شورای امنیت مدالی با عنوان "سروان مبایه دیاگنه" را معرفی نمود که بر گرفته از نام صلح بان غیر مسلحی از کشور سنگال است که در راه نجات حدودا یک هزار انسان در جریان قتل عام 1994 در رواندا جان خود را از دست داد. 

وی افزود پرسنل سازمان ملل متحد که شهامت استثنایی از خود نشان دهند مفتخر به دریافت این مدال خواهند شد. 

بان کی مون درخاتمه پیام خود گفت اجازه دهید همگی متعهد شویم پیرو عمل از خودگذشتگی سروان مبایه دیاگنه و سایر قهرمانان جان باخته در حالیکه بطور جمعی به کلاه آبی هایمان کمک می کنیم ، نیرویی برای صلح، نیرویی برای تغییر ونیرویی برای آینده  باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha