دبیر كل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، 65 هزار نفر در سال به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست داده اند، گفت: خبرنگاران و گزارشگران رسانه ملی برای تأثیرگزاری بیشتر بر روی نوجوانان و جوانان از الگوهای آن ها همچون بزرگان، هنرمندان، ورزشکاران و سوژه های مردمی استفاده کنند.

سلامت نیوز: دبیر كل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، 65 هزار نفر در سال به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست داده اند، گفت: خبرنگاران و گزارشگران رسانه ملی برای تأثیرگزاری بیشتر بر روی نوجوانان و جوانان از الگوهای آن ها همچون بزرگان، هنرمندان، ورزشکاران و سوژه های مردمی استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز،دكتر محمد رضا مسجدی، دبیر كل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در شورای سیاستگذاری سلامت معاونت صدا بحث سیگار را یکی از بحث های جدی سیاسی و اقتصادی کشور دانست و افزود: روزانه ده میلیارد تومان و سالانه معادل کل بودجه بهداشت و سلامت کشور خرج مصرف سیگار می شود. در حال حاضر مصوبات و قوانین موجود مرتبط با کنترل دخانیات از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نبوده بلکه در پاره ای از موارد، از عدم آگاهی مسئولان یا عدم اعتقاد آن ها به اجرای آن نشأت می گیرد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از افراد هنوز از «قانون جامع کنترل دخانیات» آگاهی ندارند و اگر از مردم در این رابطه سوال کنید، مسلماً پاسخ صحیحی دریافت نخواهید کرد. از این رو برای مبارزه با دخانیات، باید مردم و مسئولان را با قانون جامع کنترل دخانیات و مفاد آن آشنا کنیم.

دكتر مسجدی با بیان اینکه خبرنگاران و گزارشگران رسانه ملی باید با آگاه سازی مردم و مسئولان در راستای کاهش مصرف مواد دخانی گام بردارند، اظهارکرد: برای ترویج و فرهنگ ممنوعیت استفاده از دخانیات مسئولان امر را با پیگیری های مداوم به چالش کشیده و از آن ها پاسخ بخواهند.

دبیر كل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ادامه بیان کرد: نام گذاری شهرها، پارکها، دانشگاه ها و بیمارستان های بدون دخانیات، مراسم قلیان شکنی در روستای بلبل آباد بندرعباس، انجام حرکت های مذهبی و اسلامی در شهرها از جمله اقداماتی است که طی چند سال اخیر در زمینه کنترل دخانیات انجام شده است.

وی با بیان اینکه دید مسئولان، دید کلان نیست و نگاه جامعی به مسأله کنترل استعمال دخانیات ندارند، تصریح کرد: برای کاهش مصرف باید جایگزین مناسبی برای تفریح نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

دبیر كل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در پایان اظهارکرد: تمام تلاش ما در سال جاری این است که مالیات سیگار را افزایش دهیم تا از این طریق به افزایش درآمد و کاهش مصرف مواد دخانی در کشور دست یابیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha