پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 113220

قفل شدن زانو‌ها، اصطلاحی است که وقتی زانو‌ها بطور کامل صاف نمی‌شوند، بکار می‌رود، در حالت قفل شدگی زانو، ۱۰-۱۵ درجه مانده تا زانو کاملا صاف شود و شیوع نسبتا بالایی دارد.

سلامت نیوز: قفل شدن زانو‌ها، اصطلاحی است که وقتی زانو‌ها بطور کامل صاف نمی‌شوند، بکار می‌رود، در حالت قفل شدگی زانو، ۱۰-۱۵ درجه مانده تا زانو کاملا صاف شود و شیوع نسبتا بالایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر علی ترکمان، متخصص ارتوپدی،گفت: اولین و شایع‌ترین عامل قفل شدن زانو، پارگی مینیسک در زانو است که با آسیب‌های ورزشی و تصادفات پارگی مینیسک اتفاق می‌افتد و این پارگی به دو استخوان زانو اجازه باز شدن کامل را نمی‌دهد. 

 

دومین عامل که موجب قفل شدن زانو‌ها می‌شود، ‌جدا شدن یک تکه از غضروف یا استخوان همراه غضروف و قرار گرفتن بین دو استخوان زانو و در ‌‌نهایت قفل شدن زانو است. 

این جراح زانو ادامه داد: عامل دیگر که احساس قفل شدن در زانو را به فرد می‌دهد، دردهای زیر کشکک زانو است که احساس گیر کردن در زانو با حرکت مجدد پا برطرف می‌گردد. 
عامل چهارمی که برای قفل شدن زانو می‌توان نام برد، اسپاسم و گرفتگی در عضلات زیر زانو به علت ضربات و تروما‌ها است. این اسپاسم مانع صاف شدن کامل زانو می‌شود و احساس قفل شدن زانو را به فرد می‌دهد که با رفع شدن این اسپاسم، این حالت قفل در زانو هم از بین می‌رود. 

دکتر ترکمان در پایان اظهار داشت: درمان پارگی مینیسک با عمل جراحی غیر تهاجمی آرتروسکوپی صورت می‌گیرد. 
در مورد وجود تکه‌های غضروفی در زانو هم این نوع عمل جراحی به کمک جراحان زانو آمده است و با انجام این عمل آرتروسکوپی حالت قفل شدن زانو مرتفع می‌شود. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha