پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 113227

بررسی محققان انگلیسی معتقدند که هیچ وقت برای کاهش وزن دیر نیست و کم کردن وزن اضافه در هر زمانی روی سلامتی بدن و سلامت سیستم قلب و عروق اثر مثبت می‌گذارد.

سلامت نیوز: بررسی محققان انگلیسی معتقدند که هیچ وقت برای کاهش وزن دیر نیست و کم کردن وزن اضافه در هر زمانی روی سلامتی بدن و سلامت سیستم قلب و عروق اثر مثبت می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم سرا، پژوهشگران انگلیسی تأثیر کاهش وزن را بر سلامت افراد، روی بیش از ۱۲۰۰ مرد و زن انگلیسی بررسی کردند و دریافتند که هر چه میزان چربی‌های بدن در دوران بزرگسالی بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و نیز کاهش می‌یابد. علاوه بر این، فشار خون بالا، افزایش ابتلا به دیابت و بالا رفتن ضخامت دیواره عروق کاروتید از جمله عوامل اصلی بیماری‌های قلبی و سکته به شمار می‌روند.

مطالعات صورت‌گرفته نشان می‌دهد افراد در هر سنی که به فکر کاهش وزن و رسیدن به نمایه توده بدنی مناسب باشند، می‌توانند خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را در درازمدت کاهش دهند.

کاهش هر رده نمایه توده بدنی برای سلامت قلب بسیار مفید است. نمایه توده بدنی در واقع از تقسیم وزن فرد به کیلوگرم به مجذور قد به متر محاسبه می‌شود. عدد بین ۱۸/۵ تا ۲۵ نمایه طبیعی یا وزن مناسب، عدد ۲۵ تا ۳۰ اضافه وزن، عدد ۳۰ تا ۴۰ چاقی و عدد ۴۰ به بالا نیز چاقی اضافی یا چاقی خطرناک را نشان می‌دهد.

پژوهشگران معتقدند که حتی کاهش وزن به طور موقت نیز می‌تواند سلامت قلب و عروق را بازگرداند و فواید فراوانی به همراه داشته باشد. در این میان، رعایت رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی بالا رازهای رسیدن به وزن ایده‌آل و جلوگیری از اضافه شدن وزن در میانسالی و اوایل بزرگسالی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha