شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 113261

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد استرس ناشی از بیکاری سبب تشدید ناباروری در مردان می‌شود.

سلامت نیوز: نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد استرس ناشی از بیکاری سبب تشدید ناباروری در مردان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعات جدید متخصصان دانشکده سلامت عمومی دانشگاه «راتگرز» و دانشکده سلامت عمومی میل من دانشگاه «کلمبیا» نشان می‌دهد با طولانی شدن بیکاری و افزایش استرس ناشی از آن، ناباروری در مردان تشدید می‌شود.

پام فکتور لیتواک، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: تعداد اسپرم‌ها در مردانی که استرس زیادی را تحمل می‌کنند کاهش یافته که این اسپرم‌ها نیز عمدتا ناقص بوده یا دارای اختلال تحرک هستند.

وی افزود: این نقیصه در نهایت منجر به بروز مشکلات مرتبط با ناباروری در مردان می‌شود.

متخصصان در این تحقیق 193 مرد سنین 38 تا 49سال را حد فاصل سالهای 2005 تا 2008 میلادی مورد مطالعه قرار دادند و ضمن نمونه گیری اسپرم، از آنها خواستند به پرسشهایی در رابطه با استرس و کار پاسخ دهند که یافته‌های این مطالعه نشان داد استرس‌های کاری بصورت ذهنی و عینی بر کیفیت اسپرم‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس ورلد ریپورت، اگرچه نتایج نشان می‌دهد که نوع محیط کار تاثیری بر کیفیت اسپرم‌ها ندارد اما محققان بر این باورند که استرس‌های محیط کاری می‌تواند بر سلامت جنسی مردان تاثیر منفی برجای گذارد.

در واقع یافته‌های آنها نشان می‌دهد بیکاری خطر ناباروری مردان را افزایش می‌دهد.

«ترسا جانویچ» از دیگر محققان حاضر در این مطالعه افزود: استرس از دیرباز بعنوان عامل موثر در به خطر انداختن سلامت انسان شناخته می‌شود اما این مطالعه نشان داد حتی وضعیت اجتماعی مردان نیز می‌تواند سلامت جنسی مردان را به خطر بیندازند.

نتایج این مطالعه در نشریه پزشکی Fertility and Serility منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha