مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام اینکه نظارت بر بیمارستان ها در سال جاری گفت: در سال جاری مبلغ دو هزار میلیاردتومان به عنوان یارانه دارو به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان یارانه دارو به بیمه سلامت/ تشدید نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام اینکه نظارت بر بیمارستان ها در سال جاری گفت: در سال جاری مبلغ دو هزار میلیاردتومان به عنوان یارانه دارو به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه پوشش بیمه ای داروهای مصرفی بیماران اولویت امسال بیمه سلامت است، اظهار داشت: در این راستا دو هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه دارو توسط دولت به سازمان بیمه سلامت اختصاص پیدا کرد ضمن اینکه خرید 300 قلم دارو و تحت پوشش قرار گرفتن آن نیز بر عهده بیمه سلامت قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه شرایط بیمه ای باید به گونه ای فراهم شود که مردم توان پرداخت هزینه درمان خود را داشته باشند، افزود: سعی ما بر این است که در سال جاری شرایط بیمه سلامت را به گونه ای فراهم کنیم که هزینه های درمان و دارو برای بیماران قابل تحمل باشد.
وی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت در کشور یادآور شد: یکی از بسته هایی که در این برنامه دیده شده این است که بیماران برای تأمین داروی خود به خارج از بیمارستان مراجعه نکنند لذا بیماران تحت پوشش بیمه سلامت نیز نباید برای خرید دارو به خارح از بیمارستان بروند.
محسنی بندپی تصریح کرد: در این طرح مردم شهرهای بزرگ تنها ۱۰ درصد هزینه بستری در بیمارستان‌ های دولتی و روستائیان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تنها ۵ درصد از کل هزینه بستری خود را پرداخت می ‌کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا در سال جاری نظارت بیمه سلامت بر بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha