شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 113274

زیبایی و سلامت پوست یکی از عوامل اصلی هزینه‌های کلان در خانواده‌ها است اما می‌توان با راه حل هایی منحصر بفرد بدون هزینه‌های کلان به پوستی زیبا دست یافت.

جدیدترین تکنیک‌ها برای زیبایی پوست و مو

سلامتنیوز:زیبایی و سلامت پوست یکی از عوامل اصلی هزینه‌های کلان در خانواده‌ها است اما می‌توان با راه حل هایی منحصر بفرد بدون هزینه‌های کلان به پوستی زیبا دست یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ برخی از کارها می‌توانند سبب جوانسازی پوست گردند اما پزشکان توصیه می‌کنند افراد به جوانسازی بدن خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و با انجام کارهایی می‌توانند اطمینان خاطر داشته باشند که در سال‌های سالمندی جسم و روح جوانی خواهند داشت.
 
گفتنی است، از جمله مشهورترین مواد غذایی جوان کننده اعضای بدن و بویژه پوست و مو می توان روغن زیتون، بادام، آووکادو و ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا را نام برد.
 
بررسی‌ها نشان می دهند، کارشناسان برخی از مواد غذایی را برای جوانسازی پوست مضر معرفی می‌کنند که از آن جمله روغن‌های گیاهی غنی از امگا 6S مانند ( ذرت، سویا، آفتابگردان) و همینطور  چربی‌های اشباع موجود در کره و پنیر می‌باشد.
 
کارشناسان همچنین برای جلوگیری از افتاده‌گی پوست بدن توصیه می‌کنند افراد نحوه نشستن خود بر روی صندلی را تنظیم نمایند و از قوز کردن خودداری نمایند ، قوز کردن می‌تواند سبب فشار بر لایه‌های پوستی و زبر و ضخیم شدن آنها می‌گردد.
 
در نهایت برای جلوگیری از پیر پوستی متخصصان پوست و مو به افراد توصیه می‌کنند از مصرف کرم های ضدآفتاب غافل نشوند.
 
کرم‌های ضد آفتاب مانع از دست رفتن آب از سلول‌های پوستی می‌شود و لذا مانع از چروک شدن پوست می‌گردد.
 
کرم های ضد آفتاب در عین حال مانع از جذب اشعه‌های مضر خورشید به پوست می‌شوند و یک محافظ قوی در مقابل ابتلا به سرطان پوست و سایر بیماری‌های ناشی از نور خورشید می‌شود.
 
کارشناسان برای محافظت نهایی از پوست صورت به افراد توصیه می کنند از عینک محافظ، کلاه و لباس‌های پوشیده استفاده نمایند. با رعایت این راهکارها افراد می‌توانند پوستی سالم و جوان بدون نیاز به استفاده از انواع داروهای شیمیایی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha