وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : وزارت بهداشت 100درصد از پیوستن بیماری ام . اس به عنوان بیماری خاص حمایت می کند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : وزارت بهداشت 100درصد از پیوستن بیماری ام . اس به عنوان بیماری خاص حمایت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا دکتر«سید حسن هاشمی» روز جمعه در حاشیه جشنواره امید که به مناسبت هفته ام اس برگزار شد در پاسخ به ایرنا اظهارداشت: انجمن ام اس درحال پیگیری درخصوص بشمار آمدن ام اس به عنوان بیماری خاص است و وزارت بهداشت هم از این موضوع حمایت می کند اما این مجلس است که در نهایت برای پیوستن این بیماری به عنوان بیماری خاص تصمیم گیری می کند.

هاشمی در جمع خبرنگاران با اظهارامیدواری مبنی بر اینکه بیماران مبتلا به ام اس هم ازخدمات سایر بیماران خاص بهره مند شوند، گفت : با توجه به اینکه در بخش تولید داخلی داروهای ام اس بیش از 90درصدحمایت می کنیم گمان نمی کنم که مشکلی در خصوص به شمار آمدن ام اس به عنوان بیماری خاص وجود داشته باشد اما در عین حال باید منتظر نظر نمایندگان مجلس هم بود.

وی درپاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا وزارت بهداشت برای سال 94می تواند لایحه ای مبنی بربیماری خاص شدن ام اس به مجلس تقدیم کند ؟ گفت : از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم و می توان به جز ام اس ، چند بیماری دیگر را نیز به عنوان بیماری خاص معرفی کرد.

وزیربهداشت درعین حال گفت:آنچه که هم برای دولت وهم مجلس محدودیت ایجاد می کند همان منابع مالی است که فکر می کنم با توجه به حمایت بیش از 90 درصدی دولت از داروی های داخلی ام اس مشکلی برای حداقل بیماری ام اس و پیوستن آن به بیماری های خاص ایجاد نشود.

** اشتغال یکی از مشکلات بیماران مبتلا به ام اس است

وی گفت:نمی توان ادعا کرد که مشکلات دارویی و درمانی بیماران ام اس حل شده است و خانواده های آنها دچار آسیب از نظر اقتصادی نشده اند اما مشکل اشتغال یکی از مشکلات مهم بیماران ام اس به شمار می آید .

**بیماران به داروهای تولیدات داخل هم باور داشته باشند

وی همچنین دربخش دیگری از سخنانش تاکید کرد : باید بیماران و خانواده های آنها را به نحوی حمایت کنیم که به داروهای تولیدداخل نیز باور داشته باشند چون به عنوان مثال داروهای ام اس ساخت داخل،بازار خوبی را درخارج از کشور از جمله روسیه به خود اختصاص داده است و به همین علت قابل رقابت است .

وی گفت: با این حال ، داروهای خارجی بخشی از داروهای تجویز شده توسط پزشکان را شامل می شود که هم برای ما - وزارت بهداشت - و هم برای بیماران گران تمام می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: جامعه علمی کشور معتقد است که داروهای داخلی هم موثر هستند.

هاشمی افزود:با برنامه ریزی انجام شده در شورای فناوری سلامت قرار است یک تا دو داروی ام اس با کیفیت مطلوب تا دو سال دیگر تولید شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha