به گفته یک فوق تخصص الکتروفیزیولوژی قلب، طبق آخرین مطالعات، راهنمای جدید کنترل فشار خون در مورد روش های غیردارویی پیشنهادات جدیدی را ارائه داده است.

سلامت نیوز: به گفته یک  فوق تخصص الکتروفیزیولوژی قلب، طبق آخرین مطالعات، راهنمای جدید کنترل فشار خون در مورد روش های غیردارویی پیشنهادات جدیدی را ارائه داده است.

 دکتر حمیدرضا بنکدار در گفتگو با سلامانه، اظهار داشت:« یکی از این روش های غیردارویی کنترل فشار خون این است که افراد باید 30 تا 60 دقیقه، هفت روز هفته را ورزش کنند و شاخص توده بدنی آنها بین 18 و نیم تا 25 حس شود.»
 
به عقیده این متخصص قلب و عروق دور کمر در آقایان کمتر از 102 سانتی متر و در خانم ها کمتر از 88 سانتی متر باشد.

وی خاطرنشان کرد:« برای این که بیمارانی که از داروهای فشار خون استفاده می کنند، وابستگی بیشتری به دارو داشته باشند و بهترین دارو را استفاده کنند، توصیه این است که به طور معمول از داروهای تک دوز استفاده کنیم و به آرامی در ابتدا دوز دارو را افزایش دهیم.»
 
دکتر بنکدار اضافه کرد:«دارو را نباید با دوز بالا شروع کنیم که بیمار دچار علائمی مثل خستگی، ضعف و بی حالی شود و اعتمادش را به پزشک و مصرف دارو از دست بدهد. »

وی با بیان این که بیمار باید قابلیت سازگاری با فشار خون جدید را داشته باشد، تصریح کرد:« شرکت های پزشکی قرصهایی را تولید کرده اند که ترکیب های آن شامل دو ماده موثره است و به همین دلیل بیمار خیلی راحت تر این داروها را می پذیرد.»

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که در این حالت بیمار به جای دو دارو، یک دارو مصرف می کند، گفت:«باید به بیمار توصیه کنیم از گرفتن مداوم فشار خون اجتناب کند چون این کار باعث استرس بیشتر شده و کنترل فشار خون را دشوارتر می کند.»
 
دکتر بنکدار تاکید کرد:«لزومی ندارد بیمار روزی دو تا سه بار فشار خون را چک کند. در مورد نحوه صحیح کنترل فشار خون نیز باید گفت بیماران بهتر است از فشارسنج های نانومتری استفاده کنند. بهترین دستگاه ها نیز، فشار خون سنج های جیوه ای است. فشار سنج های دیجیتالی چندان دقیق نبوده و در برخی مواقع خطا دارند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha