عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مجموع از 3 هزار آمبولانسی که در مراکز درمانی کشور وجود دارد 50 درصد از آن ها بالای 7 سال سن دارند که غیراستاندارد هستند.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مجموع از 3 هزار آمبولانسی که در مراکز درمانی کشور وجود دارد 50 درصد از آن ها بالای 7 سال سن دارند که غیراستاندارد هستند.


رسول خضری در گفت و گو با پانا، با اشاره به اهمیت حوزه سلامت در کشور اظهار داشت: در تمام اسناد بالادستی از جمله برنامه پنجم توسعه، افق چشم انداز 20 ساله در حوزه سلامت باید قطب سلامت در خاورمیانه و حوزه آسیای جنوب غربی باشیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه ابلاغ سیاست های حوزه سلامت توسط مقام معظم رهبری در روز 18 فروردین ماه را فصل الخطابی برای مسئولان حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: دولت در بحث بودجه سال 93، حوزه سلامت را در اولویت چهارم قرار داده بود و هنگامی که لایحه بودجه به مجلس آمد ما یکسری اشکالات به این لایحه گرفتیم. حداکثر تغییری که مجلس در لایحه بودجه می تواند اعمال کند حداکثر 5 درصد است اما علی رغم این قضیه کمیسیون بهداشت درخصوص 3 موضوع در بودجه خیلی حساسیت داشت.
وی با اشاره به مساله ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در بودجه سال 93 بهداشت و درمان گفت: یکی از حساسیت هایی که وجود داشت بحث ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بود که با تلاش کمیسیون بهداشت توانستیم در مجموع 9 هزار میلیارد تومان به بودجه سلامت اضافه کنیم.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تعامل میان دولت و مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید در بودجه مد نظر قرار گیرد، بحث درآمدهای پایدار بود که توانستیم از سه ناحیه برای بهداشت و درمان فراهم کنیم که می توان به اختصاص 5 درصد از عوارض اتومبیل های شیک بود بابت خرید آمبولانس اشاره کرد.
وی ادامه داد: در مجموع 3 هزار آمبولانس در کشور داریم که 50 درصد آن ها بالای 7 سال سن دارند در حالی که سن ایده آل برای آمبولانس های بیمارستانی 5 سال است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: همچنین یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده نیز باید صرف خدمات بهداشتی به اقشار محروم برسد و در نهایت 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها نیز که مجموعا 4800 میلیاردتومان می شود باید به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد که دولت اختصاص آن را برای سه ماه اول سال جاری تضمین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha