رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به شیوع یک بیماری خطرناک در برزیل به مسافرانی که برای دیدن جام جهانی فوتبال به این کشور می‌روند هشدار جدی داد.

سلامت نیوز:رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به شیوع یک بیماری خطرناک در برزیل به مسافرانی که برای دیدن جام جهانی فوتبال به این کشور می‌روند هشدار جدی داد.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس در همدان اظهار داشت: همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال مسئولان بهداشتی کشور برزیل از شیوع بیماری به نام تب دانگ خبر دادند که یکی از مسائل مهم در این رویداد مهم ورزشی است.

وی افزود: تب دانگ که به تب استخوان‌شکن نیز مشهور است و از طریق پشه آیدس (Aedes) منتقل می‌شود، بسیار خطرناک است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: در حال حاضر فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی برای جلوگیری از ابتلای ورزشکاران، همراهان 32 تیم حاضر و همچنین تماشاگرانی که برای دیدن این مسابقات به برزیل می‌روند تمهیداتی را اندیشیده است.

وی بهترین و مطمئن‌ترین راهکار را پیشگیری دانست و گفت: همه کسانی که به این کشور سفر می‌کنند باید با دقت و وسواس بیشتر از ابتلای به این بیماری خطرناک جلوگیری کنند.

پورکاظمی در ادامه با بیان اینکه این بیماری با رعایت مسایل ساده بهداشتی و شخصی قابل پیشگیری است یادآور شد: رعایت بهداشت فردی، مصرف آب آشامیدنی معدنی و استریل بسیار مهم است که باید مد نظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: به گفته پزشکان این پشه که ناقل این بیماری است در آب‌های راکد و استخرها و یا مخازن آب شهری و یا ظروف دست‌ساز سفالی و یا پلاستیکی رشد می‌کند و باید به دقت از تماس این پشه با انسان جلوگیری کرد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه هموطنانی که به کشور برزیل سفر می‌کنند باید به شدت از تماس با این پشه جلوگیری کنند، افزود: استفاده از توری اتاق، پشه‌بند، اسپری پشه‌کش در مناطق و شهرهای درگیر این رویداد ورزشی از لوازم مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

به گفته وی پوشیدن لباس‌های آستین بلند و عدم استفاده از شلوارک‌های تابستانی می‌تواند عامل مهمی باشد که پوست بدن در معرض مستقیم پشه آیدس نباشد.

پورکاظمی گفت: تیم ملی در برگشت از اتریش و قبل از سفر به برزیل چند روز در ایران حضور دارند که همکاران ما در فدراسیون با هماهنگی تیم پزشکی تیم ملی فوتبال مسائل مهم را پیگیری و گوشزد خواهد کرد تا بدون کمترین مشکل شاهد حضور پرقدرت این تیم در رقابت‌ها باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha