نخستین كنگره كشوری آندومتریوز به منظور بررسی همه جانبه بیماری آندومتریوز، با همكاری پژوهشكده فن‌آوری‌های نوین علوم پزشكی جهاد دانشگاهی- ابن سینا و دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی 22 و 23 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دكتر علی متولی‌زاده اردكانی دبیرعلمی این كنگره گفت: با توجه به نیاز جامعه برای آشنایی اولیه با این بیماری و برنامه‌ریزی جهت دستیابی به روش‌های درمانی جدید آندومتریوز، در این كنگره جدیدترین یافته‌های علمی در مباحث علل ایجاد آسیب‌شناسی از منظر ایمنی‌شناسی، ژنتیك، غدد، روش‌های تشخیص و درمان، درمان‌های جراحی،‌ پیامدهای ناشی از آندومتریوز مثل ناباروری،‌ بررسی ارتباط عوامل محیطی با بیماری و بررسی كیفیت زندگی در مبتلایان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر گروه غدد تولیدمثل و آندرولوژی پژوهشكده ابن‌سینا، اظهار كرد: در نخستین كنگره آندومتریوز علاوه بر ارایه آخرین دستاوردهای علمی در رابطه با این بیماری و آموزش متخصصان زنان كه موجب ارتقاء سطح علمی آنان می‌شود امكان تبادل نظر متخصصان زنان با سایر رشته‌های مرتبط نیز فراهم می‌كند.

دبیرعلمی این كنگره، افزود: انتظار آن می‌رود با آشناسازی و جلب نظر مسئولان وزارت بهداشت، با برگزاری این كنگره ستادی به منظور پیگیری نیازهای ضروری مبتلایان به آندومتریوز تشكیل شود.

دكتر متولی‌زاده اردكانی، گفت: این سمینار كه چهاردهمین سمینار تخصصی پژوهشكده ابن‌سینا است از امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشكی برخوردار می‌باشد و به صورت ارایه مقالات تخصصی،‌ پوستر و سخنرانی‌های جامع در قالب پانل‌های تخصصی و بحث‌های گروهی برگزار می‌شود.

آندومتریوز از اختلالات شایع در بیماری‌های زنان و مامایی است كه در این بیماری بافت‌ آندومتر در نواحی خارج از رحم یافت می‌شود كه منجر به واكنش‌های مزمن و التهابی در زنان می‌شود.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ 15 مرداد 87 به نشانی پستی دبیرخانه سمینار تهران، بزرگراه شهید چمران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشكده ابن‌سینا و یا به نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی:www.endometriosis.avicenna.ac.ir ارسال كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha