نماینده مردم فارسان و اردل در مجلس از صدور کارت سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی برای تمام ملت ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا مرکز بهداشتی الکترونیکی با عنوان ایرانتل راه‌اندازی می‌شود.

سلامت نیوز: نماینده مردم فارسان و اردل در مجلس از صدور کارت سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی برای تمام ملت ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا مرکز بهداشتی الکترونیکی با عنوان ایرانتل راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، عدالت در سلامت را از اهداف مهم قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یکسان سازی و یکپارچگی در بیمه‌ها را یکی از اولویتهای اساسی در ایجاد عدالت در سلامت دانست و گفت: تاکنون اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته بود اما خوشبختانه دولت جدید نسبت به تحقق این مهم توجه ویژه دارد.

عزیزی از صدور کارت سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی برای تمام ملت ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با صدور این کارت رصد دقیق‌تر و شفاف‌تری نسبت به بیماریها و مشکلات بیماران خواهیم داشت و می توان از ابعاد گوناگون به طور همزمان در کل کشور به اطلاعات دسترسی داشت و هزینه‌های درمان نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به تامین زیرساختها برای تحقق این امر مهم، از راهاندازی مرکز بهداشتی الکترونیکی با عنوان ایرانتل خبر داد و تصریح کرد: این مرکز درمانی با هدف ارائه الکترونیکی خدمات به بیماران راه اندازی شده است که بازدید از این مرکز می‌تواند الگویی مناسبی در کاهش هزینه‌های درمان باشد.

عزیزی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم را یکی از بندهای دیگر قانون عدالت در سلامت دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب با ابلاغ سیاست های کلی سلامت اهمیت و جایگاه این مسئله مهم را بیش از پیش برای همگان روشن فرموده‌اند و در همین راستا دولت خدمتگذار نیز در راستای تحقق مطالبات رهبری اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه باید از خدمات بیمه بهرهمند شوند، بیمه شدن همه مردم را یکی از آروزهای دست یافته شده دانست و گفت: تمامی اقدامات و تلاش های دولت و مجلس در حوزه سلامت در راستای بیمه کردن همه افراد جامعه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نگاه مجلس و کمیسیون بهداشت نیز یکسان سازی در بیمه ها است، تصریح کرد: بیمهها باید به گونهای باشند که بین نماینده مجلس، استاندار، فرماندار، کارگر و کشاورز هیچ تفاوت و اختلافی نباشد و همه یکسان و برابر از خدمات بیمه با کمترین هزینه بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر لزوم یکسان سازی بیمهها در ادرات خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین برخی دستگاهها تفاوت‌هایی در ارائه خدمات وجود دارد که باید این دیدگاه و تفکر غلط از بین برود و همگان بر محور قانون و بر اساس عدالت از خدمات بیمه بهرهمند شودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha