شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 113319

یك روان‌شناس و مشاور خانواده گفت: «انسان ذاتا، موجودی اجتماعی است و به معاشرت نیاز دارد. در این معاشرت‌ها گفت‌وگو نقش اصلی را ایفا می‌كند؛ نوعی درددل و تخلیه مكشوفات قلبی، سبك شدن و... بنابراین چرا با دست و زبان خودمان به این نیاز بشری پاسخ مثبتی ندهیم و وقتی مشكلی بین خود و همسران پیش می‌آید، پای اطرافیان به‌خصوص مادرشوهر یا مادرزن را از خانه تازه بنیادیافته خویش ببریم! خانه‌ای كه هنوز آنقدر سقف و ستون‌های محكمی ندارد كه یك زوج جوان بخواهند خودشان به‌تنهایی اداره‌اش كنند.»

سلامت نیوز:یك روان‌شناس و مشاور خانواده  گفت: «انسان ذاتا، موجودی اجتماعی است و به معاشرت نیاز دارد. در این معاشرت‌ها گفت‌وگو نقش اصلی را ایفا می‌كند؛ نوعی درددل و تخلیه مكشوفات قلبی، سبك شدن و... بنابراین چرا با دست و زبان خودمان به این نیاز بشری پاسخ مثبتی ندهیم و وقتی مشكلی بین خود و همسران پیش می‌آید، پای اطرافیان به‌خصوص مادرشوهر یا مادرزن را از خانه تازه بنیادیافته خویش ببریم! خانه‌ای كه هنوز آنقدر سقف و ستون‌های محكمی ندارد كه یك زوج جوان بخواهند خودشان به‌تنهایی اداره‌اش كنند.»

دكتر حسین ابراهیمی‌مقدم در گفت‌وگو با «سلامانه» در ادامه افزود: «رابطه یك زن و مرد كه تازه ازدواج كرده‌اند نیاز به همفكری سازنده و عاقلانه والدین دارد بنابراین نباید بدون علت موجه و به بهانه دخالت بی‌خود و بی‌جهت، پای این صاحبان تجربه را از خانه خویش برید.»

وی در پاسخ به این سوال كه چرا اغلب رابطه عروس و مادرشوهر خوب نیست و از گذشته‌های دور تاكنون همیشه داستان این دو مشهورین زنان عالم كه یكی جوان و آن دیگری سن و سالی را پشت سر گذاشته، ورد زبان‌هاست، گفت: «در كمك به زوجین برای رفع این مشكل، باید ابتدا پاره‌ای از مشكلات و اختلافات بی‌اساس و تما‌م‌نشدنی آنها زیر ذره‌بین قرار داده تا روشن شود كه چه عواملی باعث این جنگ و دعوای بی‌دلیل و پایه شده است. از طرفی هر كدام از طرفین نیز باید به سهم خود وظایفی را برعهده بگیرند. در زمان كوتاهی این جنگ و نفاق تبدیل به دوستی و یكرنگی خواهد شد.»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی آزاد در ادامه افزود: «داماد جوانی كه در این میانه گیر كرده، از طرفی احساس دین و ابراز علاقه زیادی به مادرش می‌كند و از طرف دیگر، به همسرش علاقه‌مند است و خلاصه نمی‌تواند هنگام مشاجرات و مشكلات ایجادشده، از میان آنها یكی را انتخاب كند. از یك طرف مادرش با رنجورنمایی او را به طرف خود می‌كشد و از طرف دیگر عروس خانم جوان نیاز شدیدی دارد كه از مهر و محبت شوهرش بهره‌مند شود. در این‌گونه مواقع، رعایت تعادل بهترین راهكار است.»

ابراهیمی‌مقدم در پاسخ به این سوال كه مرد جوان باید چه سیاستی در پیش بگیرد تا این هر دو جبهه را در آرامش و سكون نگه دارد، گفت: «یك مرد جوان نباید با ازدواج خویش خانواده‌اش را فراموش كند. مراعات حد و اندازه و نگه داشتن تعادل مناسب با دوطرف، بهترین سیاست است. از طرفی دیگر، مرد نباید این مساله را نادیده بگرید كه همسر جوان وی نیز نیاز دارد كه به او توجه شود مخصوصا در ابتدای ازدواج حاضر نیست كه این مهر و محبت را با دیگری تقسیم كند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha