رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی چهار خانه میان‌راهی ترک اعتیاد طی دو تا سه هفته آینده در تهران خبر داد و گفت: اقامت سه ماهه معتادان بهبودیافته در این خانه‌ها رایگان است.

سلامت نیوز:رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی چهار خانه میان‌راهی ترک اعتیاد طی دو تا سه هفته آینده در تهران خبر داد و گفت: اقامت سه ماهه معتادان بهبودیافته در این خانه‌ها رایگان است.
 
دکتر مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از زمانی که یک معتاد درمان کلینیکی‌اش را دریافت می‌کند و از نظر ما بهبود یافته تلقی می‌شود تا زمانی که بخواهد به خانواده و جامعه بازگردد، یک حلقه مفقوده وجود داشت.
 
وی افزود: بسیاری افراد پس از دریافت درمان بواسطه اینکه پذیرش خوبی از جانب خانواده وجود نداشت و یا نمی‌توانستند به کار بازگردند و زندگی را تامین کنند دوباره با عود مجدد مصرف مواد مخدر مواجه می‌شدند، به همین خاطر ضریب شکست درمان‌های ما بالا می‌رفت.
 
رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه نام علمی این خانه‌ها، مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری است، گفت: معتادان بهبودیافته سه ماه در خانه میان راهی ساکن می‌شوند. آنها قاعدتا باید بعد از سه ماه، شغلی برای خود پیدا کرده باشند، البته خدمات مددکاری شغلی برای آنها در این مراکز ارائه می‌شود.
 
رضازاده افزود: همچنین بخشی نیز به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارجاع می‌شوند و خدمات کاریابی توسط مددکار برای آنها انجام خواهد شد. علاوه بر این باید بعد از این سه ماه خانواده هم پذیرای آنها شده باشد که با اقدامات مددکاری سعی می‌شود این پذیرش ایجاد شود، این در حالیست که درمان غیر دارویی اعتیاد با مشاوره‌های مختلف نیز در این خانه‌ها ادامه می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه هزینه اقامت در خانه‌های میان راهی رایگان است و افراد باید پس از سه ماه مرکز را ترک کنند گفت: اگر عده‌ای نتوانسته باشند در این مدت به خانواده بازگردند و یا شغلی پیدا کنند، می‌توانند سه ماه دیگر در خانه اقامت کنند که البته باید برای سکونت در سه ماهه دوم هزینه بپردازند.
 
رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام این خبر که چهار خانه میان راهی همزمان در تهران و با ظرفیت هر خانه 20 نفر طی دو تا سه هفته آینده راه‌اندازی می‌شوند گفت: بین یک تا دو مددکار و روانشناس به صورت پاره وقت یا دائم در هر مرکز حضور دارند.
 
رضازاده درباره نیاز کشور به تاسیس مراکز میان‌راهی ترک اعتیاد گفت: باید ببینیم چقدر افراد مراجعه خواهند داشت و از این مراکز استقبال می‌کنند. امسال این طرح را به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم. بر این اساس حدود 20 خانه میان راهی در چند استان راه‌اندازی و در پایان سال ارزشیابی خواهند شد.
 
وی ادامه داد: اگر عملکرد و بازخورد فعالیت این مراکز مثبت باشد، طرح را به کل کشور تعمیم می‌دهیم و به هر تعداد که لازم باشد و بودجه داشته باشیم به تعداد این مراکز اضافه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha