شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 113331

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه کرده که در صورت تصویب نهایی آن در صحن مجلس ساز وکار هایی برای تامین مسکن متاهلان اندیشیده شده و دولت مکلف به تامین حداقل 50 درصد هزینه ازدواج جوانان می شود، علاوه بر این استخدام افراد مجرد در هیات علمی دانشگاه ها و در آموزش و پرورش به عنوان معلم ممنوع می شود.

سلامت نیوز:کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه کرده که در صورت تصویب نهایی آن در صحن مجلس ساز وکار هایی برای تامین مسکن متاهلان اندیشیده شده و دولت مکلف به تامین حداقل 50 درصد هزینه ازدواج جوانان می شود، علاوه بر این استخدام افراد مجرد در هیات علمی دانشگاه ها و در آموزش و پرورش به عنوان معلم ممنوع می شود.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای سیاست های جمعیتی طرحی را تنظیم کرده اند که بر اساس آن دولت را مکلف ساخت خوابگاه های متاهلی و تهیه مسکن برای طلاب متاهل دارای فرزند می کند.

علاوه بر این در صورت تصویب نهایی این طرح اولویت استخدام با افراد متاهل دارای فرزند خواهد بود و جذب افراد مجرد در هیات علمی ها و در آموزش و پرورش به عنوان معلم ممنوع خواهد شد.

همچنین این طرح بر لزوم پرداخت کمک هزینه مسکن به سربازان متاهل تاکید دارد و دولت را مکلف به پرداخت 50 درصد هزینه آغاز زندگی مزدوجین می کند.

علاوه بر این در صورت تصویب نهایی این طرح دولت مکلف به پرداخت تسهیلات برای تهیه مسکن متاهلان با پایین ترین نرخ سود می شود.

همچنین دولت مکلف به پرداحت وام مسکن 2 برابر سقف تعیین شده به خانواده های دارای 3 فرزند یا بیشتر خواهد شد که با افزایش تعداد فرزندان میزان وام هم به صورت پلکانی افزایش می یابد.

علاوه بر این در صورت تایید نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی ساعت کار مادران دارای فرزندان زیر 5 سال حداکثر تا 60 درصد کاهش می یابد. و مادران شاغل می توانند با حداقل 10 سال سابقه کار بازنشسته شوند.

همچنین سازوکاری برای بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار اندیشیده شده است.

این طرح دولت را مکلف به پرداخت یک سکه بهار آزادی به پسرانی که زیر 22 سال ازدواج می کنند و دخترانی که زیر 20 سال ازدواج می کنند، می کند.

علاوه بر این در صورت تصویب نهایی این طرح دولت باید برای مهد کودک، کودکان 3 تا 5 سال چهار دهک پایین جامعه یارانه پرداخت کند و کلیه دستگاه ها نیز مکلف به تامین مهد کودک برای کارکنان می شوند.
منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha