یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11334

محققان علوم پزشكی در آمریكا اعلام كردند: روند كنونی بیماری دیابت در این كشور نامناسب است و الگوی ابتلا به دیابت نوع دوم از بزرگسالی به جوانان و نوجوانان رسیده است.

دكتر جویس لی سرپرست گروه محققان اعلام كرد: گروه بزرگی از جوانان كم سن وسال دچار دیابت می شوند و این خبر نگران كننده ای است.

دكتر لی و همكارانش در دانشگاه میشیگان طی مقاله ای اعلام كردند : از زمان بروز چاقی تا ابتلا به دیابت نوع دوم به طور معمول ده سال طول می كشد ولی اكنون این روند كوتاه شده است.

دیابت انواع گوناگون دارد كه شایع ترین آن نوع اول و دوم است.

نوع اول این بیماری بیشتر در قشر جوان بروز می كند، مبتلایان به نوع اول دیابت باید برای كنترل بیماری خود در كنار رژیم غذایی و ورزش روزانه یك یا چند نوبت نیز انسولین تزریق كنند.

دیابت نوع دوم نیز با ورزش، رژیم غذایی صحیح، كم كردن وزن و استفاده از داروهای خوراكی پایین آورنده قند خون كنترل و در مواردی نیز نیاز به دریافت انسولین توسط بیمار حاصل می شود.

در بیماری دیابت به علت تغییرات به وجود آمده در میزان هورمون انسولین و یا گیرنده های هورمونی قند قادر به ورود به سلول نمی شود و سلول های بدن در حالی كه در دریایی از انرژی قرار دارند از این منبع محروم می شوند.

منابع و اطلاعات موجود در خصوص بیماری قندگویای این واقعیت است كه عیار بالای قند خون موجب ابتلا به این بیماری و در نهایت آسیب دیدگی چشم ها، كلیه ها، اعصاب و قلب در درازمدت می شود.

پزشكان كردن وزن، ورزش و رعایت برنامه غذایی مناسب را بهترین راه مقابله و كنترل این بیماری می دانند و معتقدند: شكست اغلب بیماران در كنترل قند ناشی از پیروی از رژیم غذایی نادرست است.

بیماران دیابتی بهتر است از نان، آرد سبوس دار استفاده و برای جلوگیری از بالا رفتن فشارخون از خوردن نان شور خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha