رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در سالروز جهانی بدون دخانیات درخواست کرد که یک تومان از فروش هر نخ سیگار برای پیشگیری از معلولیتها اختصاص پیدا کند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در سالروز جهانی بدون دخانیات درخواست کرد که یک تومان از فروش هر نخ سیگار برای پیشگیری از معلولیتها اختصاص پیدا کند.
علی همت محمودنژاد در گفتگو با مهر افزود: در روز جهانی دخانیات خوب است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بهزیستی برای ترک سیگار معلولان سیگاری اقدامات فرهنگی و مجازاتهایی از قبیل قطع مستمری ماهیانه این افراد و اختصاص آن به معلولان پشت نوبت اقدام کند.

عضو سازمان جهانی معلولان تاکید کرد: سیگار به عنوان یکی از عوامل شایع معلولیت به شمار می رود به همین دلیل از مادران باردار درخواست می شود که به هیچ عنوان از سیگار حتی به عنوان تفنن هم استفاده نکنند.

وی گفت: آغاز مصرف سیگار در سنین پایین باعث اعتیاد در مصرف این مواد در بزرگسالی می شود بنابراین خواستار قانونی شدن عدم فروش سیگار به افراد زیر 18 سال سن هستیم که امیدواریم محقق شود.

محمودنژاد در مورد طرحی که در دولت قبل در وزارت رفاه مبنی بر اینکه درصدی از بودجه دستگاههای تولید کننده معلولیت به سازمان بهزیستی اختصاص داده شود نیز افزود: قرار بود با تخصیص این اعتبار سازمان بهزیستی در جهت پیشگیری و کاهش معلولیتها استفاده کند که متاسفانه این طرخ به تصویب نرسید و رها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha