رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به سیاست کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، تاکید کرد: در سیاستهای ابلاغی، دو مؤلفه‌ مسئله محوری و آینده‌نگری در آن رعایت شده است.

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به سیاست کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، تاکید کرد: در سیاستهای ابلاغی، دو مؤلفه‌ مسئله محوری و آینده‌نگری در آن رعایت شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضا رساندند.
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به همکاریهای سازمان نظام پزشکی در ایجاد بیمارستان سرطان از آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای خدمت در عرصه بهداشت و درمان و سلامت کشور خبر داد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه‌ مسائل پزشکی و ابلاغ سیاستهای کلی سلامت، گفت: انسان همواره در معرض آفات و بلایا است و ما نیز وظیفه داریم در سطح استانها و شهرستانها به تناسب نیاز و تأیید متخصصین به کمک دولت در زمینه مسائل بهداشتی درمانی و ایجاد بیمارستان بپردازیم.
محمدی افزود: تصمیم بر آن قرار گرفت که اولویت استفاده از اوراق وقفی در زمینه‌‌ سرطان باشد و این با استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان صورت گرفته است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان در سایر زمینه‌های سلامت و بیماریها از امتیازات وقف استفاده کرد از همکاری سازمان نظام پزشکی به عنوان کارشناسان خبره این مسائل تشکر کرد.
دکتر علیرضا زالی نیز در این مراسم با اشاره به نگاه نوین و مترقی و علمی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بحث سلامت را یکی مسائل خطیر و غامض و پیچیده‌ جامعه دانست و گفت: در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری از نظر انشاء و نگارش دو مؤلفه‌ مسئله محوری و آینده‌نگری در آن رعایت شده و بر اساس مشارکت مردم و جامعه است و موضوع خود مراقبتی از موضوعات تأکید شده در آن است.
وی با اشاره به تغییر سیمای بیماریها با توجه به رشد شهر نشینی و تغییر الگوی زندگی مردم، افزود: در بیماریهای غیر واگیر حوادث ترافیکی، بیماریهای قلب و عروق باید مداخلات اساسی و بنیادی و با استفاده از ظرفیت توانمندسازی مردم صورت گیرد. امروز خوشحالیم که مسئله سلامت در ویترین موضوعات اجتماعی کشور قرار گرفته است.
زالی ادامه داد: تمام توان و ظرفیت سازمانهای نظام پزشکی کشور در اقصی نقاط کشور برای انجام و اجرای این تفاهم‌نامه آمادگی دارد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، مسئولیت‌پذیری اجتماعی را یکی از ویژگی‌های پزشک دانست و این تفاهم‌نامه را امتزاج حوزه سلامت و وقف دانست که به نوعی همان مسئولیت‌پذیری اجتماعی را نمایش می‌دهد.
وی گفت: حوزه پزشکی و وقف در گذشته از طریق بسیاری از پزشکان که در این زمینه فعال بوده‌اند، ممزوج بوده است.
زالی در پایان ابراز امیدواری کرد ارائه خدمات متعالی و متقن مبتنی بر شواهد روز و بهنگام باید از طریق این تفاهم‌نامه و با همکاری همه‌ی مدیران این سازمان صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha