یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11335

برای از بین بردن چربی‌های اضافی و لاغر شدن، استفاده از میوه‌هایی كه قند كمی داشته و فاقد چربی هستند برای صبحانه مناسب‌ترند.

متخصصان تغذیه می‌گویند: اگر می‌خواهید دارای اندامی زیبا و متناسبی باشید باید مدتی صبحانه خود را فقط اختصاص به میوه بدهید و تا ظهر غذای دیگری نخورید.

بهترین میوه برای این رژیم، مركبات، انواع آلو، گوجه، گلابی و میوه‌های تازه هستند. وقتی شما برای مدتی صبح‌ها فقط میوه همراه با لیموترش بخورید متوجه خواهید شد كه چربی‌های اضافی ذخیره شده در شكم و قسمت‌های دیگر بدن كمتر می‌شود و با شادابی كه بدست آوردید توانایی انجام ورزش را هم خواهید داشت.

وقتی شما درهنگام صبح، میوه مخصوصا میوه‌های ترش (البته ترشی‌ میوه‌ها باید درحد اعتدال باشد) می‌خورید غذایی خورده‌اید كه بهترین ویتامین‌ها و املاح و فلزاتی هستند كه عمل ساختن و ترمیم بافتها و سلولهای مختلف بدن دخالت دارند.

فقط قندها و چربی‌ها هستند كه در بدن به صورت بافت ذخیره چربی در می‌آیند چون این میوه‌ها قند كمی دارند و فاقد چربی هستند. در طول روز برای سوخت و ساز بدن از ذخیره‌های بدن استفاده خواهد شد. تمام میوه‌های شیرین و كم چرب برای رژیم‌های لاغری توصیه شده‌اند.

میوه‌ها علاوه بر املاح معدنی كه دارند و در سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا می‌كنند اعمال دیگری را بر روی دستگاه‌های مختلف بدن دارند و بعضا به عنوان دارویی در معالجه بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha