دکترمحمود گلزاری در نشست خبری «هفته جوان» که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد،‌ درباره برنامه های این هفته، نقش این معاونت در افزایش جمعیت، تسهیلات وام ازدواج توضیحاتی داد.

سلامت نیوز:دکترمحمود گلزاری در نشست خبری «هفته جوان» که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد،‌ درباره برنامه های این هفته، نقش این معاونت در افزایش جمعیت، تسهیلات وام ازدواج توضیحاتی داد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره برنامه هایی که این معاونت برای شادی جوانان دارد گفت: ما همیشه بحث در مورد موانع ازدواج و وام ازدواج می کنیم اما موضوع شادی جوانان هم موضوع مهمی است و ما هم در برنامه ها به نشاط،شادی و امید می پردازیم.

او با بیان اینکه شادکامی در نشاط و خوشبختی است گفت: من هم قبول دارم که در این زمینه کم کار کردیم و باید هیجان مثبت را افزایش دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید یک برنامه ریزی شود که چه عواملی سبب نشاط اجتماعی می شود چون شادی کردن در حد کلیپ و رقص نیست و نیاز به شادی عمومی، هیجان مثبت و امید و کار داریم.

او تاکید کرد: باید راهکار نشاط سالم را داشته باشیم که متناسب با فرهنگ ما باشد.


جمعیت و ازدواج


او درباره برنامه های این معاونت درباره سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری برای افزایش جمعیت گفت: به طور خاص به ما این سیاستها هنوز ابلاغ نشده اما من معتقدم برای افزایش جمعیت باید ازدواج تسهیل شود و در جوانان انگیزه و میل به ازدواج افزایش پیدا کند که در این زمینه مهم مسائل معیشتی،اقتصادی و فرهنگی مهم است.

گلزاری ادامه داد: جوانان باید خانواده را کانون مقدس بدانند و ما در این زمینه یک سمفونی بزرگ خانواده و ازدواج را با آقای مجید انتظامی در حال اجرا هستیم تا کار فرهنگی در این زمینه انجام شود.

او با بیان اینکه در ازدواج جوانان 60 درصد مسائل اقتصادی و 40 درصد مسائل فرهنگی هستند گفت: ما از مرحله انتخاب همسر تا بعد از طلاق برنامه داریم و در این زمینه باید آموزش هایی داد.


هفته جوان
گلزاری با اشاره به برگزاری هفته جوان از 17 تا 23 خرداد ماه، افزود: 19 خردادماه که روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) است، روز جوانان نامیده شده است که در واقع هفته جوان بیشتر فعالیت‌ها و نظر دولت درباره جوانان اعلام می‌شود و در این هفته تلاش می‌کنیم توجه نهادهای مختلف و مردم را به جوانان جلب کنیم.

او گفت:ما جوان را نباید تنها از زاویه وام ازدواج و مسایل اقتصادی ببینیم ، هر چند این مشکلات باید حل شود اما جوان به این موضوعات ختم نمی شود.
پاسخ به سوالات
در پایان این مراسم گلزاری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در جدول زیر آمده است:

سوال پاسخ
تفکیک وزارت جوانان از ورزش موضوع ادغام موضوعی است که همه معتقدند نباید این اتفاق می افتاد در حال حاضر هم وزیر ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس و دولت همه به دنبال جداسازی این وزارتخانه از بخش ورزش هستند اما اینکه آیا قرار است وزارت جوانان با معاونت زنان خانواده ادغام شود، تنها در حد یک طرح است باید ابتدا موضوع تفکیک را به صورت جدی پیگیری کرد.بعید می دانم تفکیک وزرات جوانان از ورزش تا پایان 93 به سرانجام برسد ، آن چه که مشخص است آن است که دولت به شدت پیگیر جداسازی بخش جوانان از ورزش است ضمن آن که کمیسیون اجتماعی و اعضای فراکسیون جوانان مجلس نیز پیگیر این موضوع هستند.
وام ازدواج
در سال گذشته وام ازدواج به بن بست خورد. لایحه ارایه شده به مجلس نیز به نتیجه نرسید و همچنان مشکلات جدی برای پرداخت وام ازدواج وجود دارد. در جلسه هفته گذشته هیات دولت با پیگیری های وزیر ورزش و جوانان بررسی این موضوع را در دستور کتر خود قرار داد و. در نتیجه این پیگیری ها هیات دولت اعلام کرد بانک ها مکلفند تا پرداخت این وام را بررسی کند به همین منظور نیز کمیسیونی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور قرار است تشکیل شود که این موضوع به صورت ویژه بررسی خواهد شد.همچنین هفته گذشته من در دفتر دبیر ستاد اقتصادی دولت با اعضای هیات مدیره صندوق مهر اما رضا(ع) جلسه ای را تشکیل داده و دغدغه های کشور را مطرح کردم که اعضای این صندوق آمادگی خود را برای پیگیری وام ازدواج اعلام کردند، در حال حاضر می توانم بگویم که گره های وام ازدواج در حال باز شدن است.در زمینه افزایش مبلغ صحبت نشده و تنها قول پیگیری حل مشکلات وام ازدواج را داده است.
سایت همسریابی
 همسریابی به معنای آن است که دختر و پسری مجرد برای یافتن زوج مناسب پیش مشاور رفته و همسر گزینی برای افرادی است که به منظور اطمینان از انتخابات خود نزد مشاور می روند برای ساماندهی این مرکز برنامه های گسترده ای را داریم که همزمان با هفته ازدواج در مهر و آبان اعلام می شود.اما معتقدیم که باید این مراکز هرچه زودتر ساماندهی شوند چراکه ما فکر می کردیم تنها 40 سایت همسریابی در کشور فعالند اما در تعامل با نیروهای انتظامی و پلیس فتا متوجه شدیم که 300 سایت همسریابی غیر مجاز مشغول به کار هستند که اگر این مراکز ساماندهی نشوند تعداد این سایت های غیر مجاز هر روز بیشتر و بیشتر می شود. قطعا گزارش فعالیت ها درخصوص مراکز مشاور و همسرگزینی را در مهرماه اعلام خواهیم کرد.
برگرداندن مهاجران نخبه ایرانی از خارج از کشور در این موضوع جلساتی را با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برگزار کرده و قرار شد در تعامل با آنها توجه ویژه ای به جوانان ایرانی خارج از کشور به ویژه جوانان نخبه و باسواد شود تا آنها تشویق بازگشت به کشور و یا انتقال تجربیات خود به جوانان کشور شوند.

منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha