مدیرگروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون نوآموزان برای ورود به دبستان اجباری است.

سلامت نیوز:مدیرگروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون نوآموزان برای ورود به دبستان اجباری است.

فرحناز محبی امروز در گفت‌وگو با فارس در بوشهر امسال معاینات پزشکی و واکسیناسیون نو آموزان برای ورود به دبستان توسط پزشک و کارکنان بهداشتی در مراکز بهداشتی درمانی انجام می‌گیرد.

وی در خصوص اهداف این غربالگری تصریح کرد: انجام این معاینات توسط پزشکان، موجب کشف اختلالات در دانش‌آموزانی می‌شود که ظاهرا سالم به نظر می‌رسند و این کار امکان پیگیری به موقع برای والدین و دست‌اندرکاران عرصه بهداشت و درمان کشور را فراهم می‌کند.

مدیر گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه برای ثبت نام نوآموزان انجام واکسیناسیون الزامی است، اظهار داشت: معاینات شامل تشخیص مشکلات احتمالی ریوی، قلبی، کم خونی، گوارشی، ادراری، عصبی، حرکتی، غددی و پوستی است.

محبی بیان داشت: محل انجام معاینات غربالگری تشخیص اختلال بینایی، شنوایی، دندانی و تعیین نمایه توده بدنی و اندازه‌گیری قد را نیز، مراکز بهداشتی درمانی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات این غربالگری به صورت رایگان از 17 خرداد انجام می‌گیرد و نتایج آن در شناسنامه سلامت و پرونده الکترونیک مراقبت نوجوانان و مدارس کشور ثبت خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha