مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی در امور جوانان از تغییر نماد فرهنگی جامعه پزشکی از "جام و مار" به "سیمرغ" خبرداد و گفت:آرم سازمان نظام پزشکی تغییر نخواهد کرد بلکه سیمرغ نماد فرهنگی جامعه پزشکی خواهد شد.

سلامت نیوز:مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی در امور جوانان از تغییر نماد فرهنگی جامعه پزشکی از "جام و مار" به "سیمرغ" خبرداد و گفت:آرم سازمان نظام پزشکی تغییر نخواهد کرد بلکه سیمرغ نماد فرهنگی جامعه پزشکی خواهد شد.

دکتر رضا لاری پور مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی در امور جوانان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تاکید براینکه آرم سازمان نظام پزشکی تغییر نخواهد کرد، اظهار داشت:در اولین همایش شاغلین حرفه پزشکی که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، از نماد سیمرغ به عنوان آرم فرهنگی جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه نماد سیمرغ با کار کارشناسی بزرگان جامعه پزشکی به عنوان آرم رسمی این خانواده عظیم به تصویب سازمان نظام پزشکی و فرهنگستان علوم پزشکی رسیده است، افزود:در مراسم روز پزشک امسال استفاده از این آرم برای کسانی که عضو جامعه پزشکی هستند، بطور رسمی اعلام عمومی خواهد شد.

وی مصداق استفاده از این نماد را در سردر داروخانه ها و یا نسخ پزشکی عنوان کرد و گفت: سیمرغ یا لوگوی فرهنگی پایه خردمندی بوده و مختص جامعه ایران است اما جام و مار نمادی یونانی و متعلق به دوران باستان است که با کار کارشناسی بزرگان جامعه پزشکی این نماد تغییر خواهد کرد.

 لاری پور با اشاره به  اینکه نماد جام و مار ربطی به ایران و فرهنگ جامعه ما ندارد، خاطرنشان ساخت: طبق کار کارشناسی شده بزرگان جامعه پزشکی سیمرغ بهترین گزینه به عنوان نماد فرهنگی این قشر بزرگ شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha