کارشناس بیماری سل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: داروی ترکیبی جدید جایگزین داروهای مصرفی بیماران مبتلا به سل می‌شود.

سلامت نیوز: کارشناس بیماری سل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: داروی ترکیبی جدید جایگزین داروهای مصرفی بیماران مبتلا به سل می‌شود.

نغمه هنرمند امروز در گفت‌وگو با فارس در بوشهر اظهار کرد: با ورود داروهای ترکیبی، از این به بعد تعداد قرص‌های مصرفی دارو برای بیماران مبتلا به سل به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف دارو در بیماران مبتلا به سل بین 9 تا 15 عدد در روز است که با ورود این داروی جدید، به دو تا پنج عدد کاهش پیدا می‌کند.

این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی درباره مزایای این دارو اضافه کرد: سهولت محاسبه خرید و ذخیره دارو، تعداد قرص کمتر برای بیماران، افزایش کمپلیانس بیمار، کاهش خطر ایجاد سل مقاوم به دارو و جلوگیری از درمان تک دارویی از مزایای استفاده از این داروی ترکیبی جدید است.

هنرمند اظهار کرد: نحوه تجویز این دارو مشابه داروهای پیشین است که تشخیص و درمان سل، رایگان و در نزدیکترین واحد بهداشتی درمانی محل سکونت بیمار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات تشخیصی، بستری و درمانی برای افراد مشکوک به سل مقاوم به درمان رایگان است و در مرکز ارجاع منطقه‌ای (دانشگاه علوم پزشکی شیراز) قابل انجام است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha