معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به امکان ورود برخی بیماری‌ها به داخل کشور از طریق مهاجران و اتباع بیگانه، گفت: متأسفانه گاه ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به داخل کشور با انتقال برخی بیماری‌های واگیر همراه است که باید استانداری‌ها و دستگاه‌های مسئول با تشدید و تقویت نظارت‌ها از بروز این حوادث جلوگیری کنند.

لزوم تقویت نظارت برای مقابله با ورود بیماری‌های واگیردار

سلامت نیوز: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به امکان ورود برخی بیماری‌ها به داخل کشور از طریق مهاجران و اتباع بیگانه، گفت: متأسفانه گاه ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به داخل کشور با انتقال برخی بیماری‌های واگیر همراه است که باید استانداری‌ها و دستگاه‌های مسئول با تشدید و تقویت نظارت‌ها از بروز این حوادث جلوگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در جلسه کنترل و پیشگیری بیماری وبا با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است، افزود: پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و بخصوص وبا نیازمند همکاری همه آحاد مردم، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر بخش‌های مربوطه است.

معاون اول رئیس جمهور از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل اقدامات پیشگیرانه و حساسیت نسبت به امکان گسترش و شیوع وبا در برخی استان‌های مرزی کشور قدردانی کرد و از دستگاه‌ها و استانداری‌ها خواست همکاری لازم را با این وزارتخانه بعمل آورند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه "در سال گذشته تنها هفت نفر از اتباع کشور افغانستان در ایران بدلیل بیماری وبا جان باخته‌اند"، افزود: با وجود نظام هشداردهنده و هوشیار این وزارتخانه و نمونه‌گیری‌های مستمر در استان‌های سراسر کشور، تلفات ناشی از بیماری‌های واگیردار در کشور بسیار کاهش یافته که البته لازم است با اقدامات پیشگیرانه از بروز همین میزان اندک نیز جلوگیری شود.

در این نشست که وزیر جهاد کشاورزی، استانداران کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، نمایندگان نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند موضوع شیوع مقطعی برخی بیماری‌ها از جمله وبا در مناطق مرزی جنوب شرق کشور بررسی و پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha